کد خبر: ۱۶۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۳ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
یک سیستم جدید موسوم به "رایت بایک" به معنی "دوچرخه مناسب" توسط شرکتی به نام "ولوجیک‌فیت" توسعه یافته است که خریداران دوچرخه در مقابل کیوسک آن می‌ایستند و سیستم سایز بدن آنها را اندازه‌گیری و به آنها کمک می‌کند تا دوچرخه مناسب را انتخاب کنند.
به نقل از گیزمگ، مردمی که با اندام و وزن‌های مختلف و در شکل و اندازه‌های متفاوت به مغازه‌های دوچرخه فروشی می‌آیند، انتخاب یک دوچرخه متناسب با هیکل و نیازهای‌شان کار ساده‌ای نیست.

بر همین اساس یک شرکت نیوزیلندی موسوم به "ولوجیک‌فیت"(Velogicfit) سیستم "دوچرخه مناسب" را با استفاده از ترکیبی از سخت افزارها و نرم افزارها برای مشخص کردن اینکه کدام دوچرخه اندازه و طراحی مناسبی برای نیازهای مشتری دارد، طراحی کرده است.

فلسفه این شرکت این است که هر دوچرخه سوار حق دارد روی دوچرخه خود راحت باشد و این سیستم برای خلاص کردن مشتریان از سردرگمی در میان انواع و اقسام دوچرخه‌ها با طراحی‌ها و خصوصیات متفاوت ایجاد شده است.
این سیستم به شکل یک پایه ایستاده بلند دارای یک صفحه نمایش لمسی و یک دوربین سه بعدی داخلی است. مشتری روبروی این صفحه می‌ایستد و با گرفتن دست و پاها در نقطه تعیین شده به سیستم در اندازه‌گیری موارد مورد نیاز کمک می‌کند.

سپس سیستم گزینه‌هایی را برای انتخاب روی نمایشگر نشان می‌دهد تا مشتری با توجه به راهنمایی‌های سیستم، به دلخواه از میان گزینه‌های معرفی شده انتخاب کند.

این سیستم پس از محاسبه، کلیه مدل‌های موجود در دوچرخه را برای فرد ارزیابی می‌کند و بر اساس آن به مشتری اجازه می‌دهد تا خودش قاب و مشخصات کلیدی دوچرخه را انتخاب کند.

این شرکت می‌گوید سیستم ما به مشتریان اطمینان می‌دهد که انتخابشان مؤثر است. بدین معنی که هم اصول رعایت شده و شرایط بدنی آنها در نظر گرفته شده است و هم خودشان توانسته‌اند ویژگی‌های مختلف دوچرخه خود را از بین گزینه‌های پیشنهادی به دلخواه انتخاب کنند.
سیستم "دوچرخه مناسب" همچنین با استفاده از الگوریتم خاص خود قادر است رشد مورد انتظار کودکان و نوجوانان را در نظر بگیرد و دوچرخه‌های قابل تنظیم را توصیه کند.

این سیستم تاکنون در نیوزیلند، استرالیا، تایوان و آلمان مراحل آزمایشی را پشت سر گذاشته است و "ولوجیک‌فیت" هم اکنون به دنبال این است که آن را طی ماه‌های آتی در سراسر جهان راه‌اندازی کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: