کد خبر: ۱۶۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
ستاره تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان ایران که مدال‌های طلای جهان و آسیا را در کارنامه خود دارد، درباره پاسخ قاطع خود به اقدام غیراخلاقی کشتی‌گیر آمریکایی گفت: خود را نماینده مردم ایران می‌دانستم و باید جواب محکمی به او می‌دادم.
رحمان عموزاد خلیلی درباره حرکت غیراخلاقی کشتی‌گیر آمریکایی در نیمه نهایی رقابت‌های کشتی آزاد نوجوانان جهان در بلغارستان که بلافاصله با اجرای فن یک دست، یک پای او همراه شد تا جواب خوبی به اقدام کشتی‌گیر آمریکایی باشد، اظهار کرد: کشتی‌گیر آمریکایی وقتی در تایم اول ۸ بر صفر عقب افتاد عصبانی شده بود و دنبال این بود که نتیجه را جبران کند.در جریان مبارزه وقت دوم دستم دچار خونریزی شد و نزد پزشک رفتم.

دارنده ۲ مدال طلای نوجوانان جهان افزود: وقتی که خواستم مبارزه را شروع کنم دستم را به نشان احترام و عرف در آغاز مبارزه به سمت حریف دراز کردم اما بی احترامی کرد و با من دست نداد. با این کارش خیلی ناراحت شدم و تصمیم گرفتم زود کارش را تمام کنم، وقتی داور سوت را زد بلافاصله با فن یک دست، یک پا ۴ امتیاز گرفتم، بعد هم دو خم او را گرفتم، بلندش کردم و به بیرون تشک بردم. مبارزه همانجا با نتیجه ۱۲ بر صفر به سود من به پایان رسید. در پایان مبارزه هم وقتی خواستم با او دست بدهم باز هم این کار را نکرد و دستم را پس زد.

وی تصریح کرد: من نماینده مردم ایران بودم و از این حرکت کشتی‌گیر آمریکایی ناراحت شدم و باید جواب او را قاطعانه در میدان مبارزه می‌دادم.
عموزاد در پاسخ به این سوال که کدام کشتی‌گیر الگوی اوست و چه هدفی در سر دارد، گفت: برادرم فرزاد و همچنین حسن یزدانی الگوهای من در کشتی هستند. از این به بعد باید در رده جوانان کشتی بگیرم. هدفم تکرار این موفقیت‌ها در رده جوانان و در نهایت هدفم بزرگم کسب مدال طلای المپیک است.

وی در پاسخ به این سوال که اهل کدام شهر استان مازندران است و اینکه آیا مسئولان مازندران تقدیری از او به عنوان یکی از کشتی‌گیران نخبه و آینده دار کشتی جهان داشته‌اند یا خیر، گفت: اهل خلیل شهر در منطقه بهشهر استان مازندران هستم. سال گذشته طلای آسیا و جهان را گرفتم که رسول خادم رییس وقت فدراسیون به همه طلایی‌ها ماشین پراید هدیه داد. مسئولان هیچ کاری برای من نکردند اما مردم و همشهریانم برایم سنگ تمام گذاشتند.

آزادکار وزن ۴۸ کیلوگرم تیم ملی نوجوانان در پایان گفت: مسئولان شورای شهر، فرمانداری و یا شهرداری توجهی به من نداشتند اما همیشه با لطف مردم انگیزه می گیرم و امسال هم مردم من را شرمنده خودشان کردند. باز هم برای خوشحال کردن مردم عزیز کشورم با تمام توان می‌جنگم و برای رسیدن به افتخارات بزرگتر تلاش می‌کنم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: