کد خبر: ۱۶۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۷ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
شرکت گوگل در راستای اهداف محیط زیستی خود استفاده از مواد بازیافتی را در ساخت محصولات به حداکثر رسانده است و می‌خواهد تا سال 2022 همه محصولات خود را بدون کربن عرضه کند.
به نقل از انگجت، گوگل به مدت سه سال است که سخت افزارهای مصرفی خود را مانند گوشی‌های هوشمند "پیکسل" و بلندگوهای هوشمند "گوگل هوم مینی" با نام تجاری "ساخته شده توسط گوگل" و کاملا از مواد بازیافتی تولید می‌کند و این کار را هر از گاهی در چند محصول دیگر کرده است.

اکنون گوگل آماده است تا در این راه ثابت قدم‌تر شود. گوگل می‌گوید از سال 2022، همه محصولات تولید شده توسط این شرکت با برند "ساخته شده توسط گوگل" از مواد بازیافت شده ساخته خواهد شد و تا سال 2020، صد درصد محصولاتی که به مشتریان ارائه می‌شود بدون کربن خواهند بود.

این کار در راستای تلاش‌های گوگل برای حفظ محیط زیست انجام می‌شود. این شرکت از سال 2017 تا 2018، میزان انتشار کربن در محصولات خود را 40 درصد کاهش داده است و "پروژه پاور"(Power Project) گوگل تا سال 2023 یک میلیون دستگاه تنظیم دما را برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی به خانواده‌های نیازمند اهدا خواهد کرد و بسیاری از محصولات گوگل از پلاستیک بازیافت شده ساخته می‌شوند.

البته انتقال به استفاده از مواد بازیافتی همیشه آسان نیست. گزارش شده است هنگامی که تیم سخت افزاری گوگل شروع به کار روی محصول جدیدی کرد که هنوز اعلام نشده است و اواخر امسال عرضه خواهد شد، تصمیم گرفت به جای پارچه پلی استر استاندارد صنعتی از مواد بطری‌های بازیافتی استفاده کند. طبق گزارش‌ها، دو سال طول کشید تا تیم سازنده از کارایی این مواد در طراحی و مطابقت الزامات تولیدی اطمینان حاصل کند.

اکنون گوگل موفق شده است همه تولیدات خود از این محصول گمنام را از مواد بازیافتی تولید کند. این چیزی است که ما احتمالا از اوایل سال 2022 در همه محصولات گوگل شاهد آن خواهیم بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: