کد خبر: ۱۶۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۵ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
معاون علمی و فناوری رییس جمهور، پارک علم و فناوری مکران را که با هدف بهبود زیست‌بوم فناوری و نوآوری منطقه و سرمایه‌گذاری در کسب و کارهای نوپا، استارتاپ‌ها و حمایت از جوانان فناور شکل گرفته است، افتتاح کرد.
سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور و هیات علمی همراه وی امروز با هدف بهبود زیست بوم فناوری و نوآوری منطقه وارد چابهار شدند و مورد استقبال استاندار و مسئولان عالی استان سیستان و بلوچستان قرار گرفتند.

پارک علم و فناوری مکران با هدف ترویج و توسعه فرهنگ نوآوری در دانشگاه‌ها و ایجاد کسب و کارهای نوپا، استارتاپها و حمایت از جوانان فناور شکل گرفته است. استفاده از ظرفیت‌های بومی منطقه، تسهیل و تسریع و همکاری در جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی از دیگر اهداف این پارک علم و فناوری است.

ستاری در اولین بخش سفر یک روزه‌اش از اسکله کنارک بازدید کرده و همچنین از روند پروژه احیای مستقیم فولاد مکران بازدید می‌کند و از نزدیک پیشرفت‌های این طرح را مورد بررسی قرار می‌دهد.

بازدید از طرح مجتمع پتروشیمی مکران که با هدف ایجاد سومین هاب صنعت پتروشیمی کشور در ساختگاهی به مساحت ۱۲۰۰ هکتار واقع شده دومین میزبان کاروان علمی و فناوری ریاست جمهوری است. این طرح که با هدف توسعه صنعت پتروشیمی شکل گرفته است، با بهره‌گیری از دانش متخصصان داخلی و بومی سازی محصولات، ایجاد اشتغال در منطقه سیستان و بلو چستان را مورد توجه قرارداده است.

بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک، رونمایی از پروژه آنلاین هاسپیتال که با هدف ارتباط آنلاین ویزیت ویدئویی بیمار و تجویز دارو ایجاد شده است و افتتاح مرکز آموزش و تولید محتوای انیمیشین و بازی‌های رایانه‌ای از دیگر برنامه‌های رییس ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز است.

بازدید از دانشگاه علوم دریایی چابهار و بررسی دستاوردهای محققان این دانشگاه در زمینه پنل خورشیدی و آب شیرین کن و دیدار حجت الاسلام موسوی امام جمعه چابهار از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه کاروان علم و فناوری ریاست جمهوری است.

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی، پایان بخش سفر یک روزه ستاری و همراهان وی بازدید از اسکله شهید بهشتی خواهد بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: