کد خبر: ۱۶۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۲ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران از تأسیس آزمایشگاه نانو در دانشگاه مستنصریه عراق خبر داد.
دکتر سید محمودرضا آقامیری در دیدار با هیأتی از دانشگاه مستنصریه عراق اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با ۳۲۰ هزار دانشجو، ۶ هزار عضو هیأت علمی، ۷ هزار استاد مدعو در رشته‌های مهندسی، علوم انسانی، پزشکی، هنر، کشاورزی و علوم پایه در ۲۳ شعبه در تهران و شهرهای اطراف تهران بزرگترین دانشگاه آزاد اسلامی استانی در کشور است.

دکتر آقامیری با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی با دانشگاه‌های مختلف دنیا همکاری‌های علمی خود را در تبادل استاد، دانشجو و طرح‌های مشترک علمی آغاز کرده است، افزود: امیدواریم بتوانیم با دانشگاه مستنصریه که از دانشگاه‌های بزرگ عراق است، همکاری علمی خوبی داشته باشیم.

وی در ادامه از تاسیس "آزمایشگاه نانو" توسط دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در دانشگاه مستنصریه عراق خبر داد و گفت: یکی از مأموریت‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران تاسیس "آزمایشگاه نانو" در عراق است و ما این آمادگی را داریم تا تجهیزات مربوطه را با استفاده از توان داخلی و تجهیزات ساخت داخل ایران فراهم کنیم. سعی داریم تیم تخصصی را هر چه سریعتر جهت تأسیس آزمایشگاه نانو به عراق اعزام کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران همچنین به ۴۰ برنامه علمی در سطح دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و افزود: تمام طرح‌های تحقیقاتی باید مطابق با این برنامه‌ها باشد.

وی تصریح کرد: ۱۰ برنامه علمی با محوریت «دریا، محیط زیست، صنعت و سلامت، صنعت و تجارت، سالمندان، ورزش، اعتیاد، حمل و نقل، انرژی و مواد» به دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران اختصاص یافت و هر واحد دانشگاهی مسئولیت اجرای یکی از این برنامه‌های علمی را دارد. بر مبنای این ۱۰ برنامه علمی، حدود ۱۲ هزار زمینه پژوهشی بر اساس نیاز ذینفعان استخراج شده است.

دکتر آقامیری تأکید کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران تاکنون توانستیم در موضوع محیط زیست، دریا، حمل و نقل فعالیت مشترک خوبی با دانشگاه مستنصریه داشته باشیم و در هر تخصصی که دانشگاه دولتی مستنصریه نیاز داشته باشد، ما آمادگی لازم جهت معرفی اساتید متخصص را داریم.

پروفسور بشار، رئیس دانشکده دانشگاه دولتی مستنصریه عراق در سخنانی ضمن تشکر و قدردانی از دکتر آقامیری و سایر مدیران دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، اظهار کرد: در راستای امضای تفاهم‌نامه با وزارت آموزش عالی عراق، بین دکتر محمدمهدی طهرانچی و وزیر آموزش عالی عراق در ماه فوریه و پاسخ زودهنگام دانشگاه مستنصریه، سعادتمند هستیم امروز در خدمت جمهوری اسلامی ایران باشیم و برای اطلاع‌یابی این جنبش علمی که در ایران و به خصوص در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد، به ایران سفر کردیم.

بشار تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران اساتید شایسته‌ای دارد. پژوهش‌های بزرگ علمی در آن انجام شده است. دستگاه‌ها و تجهیزات مدرنی دارد که ساخت کشور ایران است و ما بسیار مشتاق هستیم تا با این دانشگاه همکاری مشترک داشته باشیم.

وی تبادل اعضای هیأت علمی، انجام تحقیق و پژوهش‌های مشترک علمی، تبادل دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی و همچنین دیدارهای مشترک، چاپ مقالات در مجلات معتبر دانشگاه عراق را از جمله همکاری‌های مشترک دو دانشگاه اعلام کرد.

رئیس دانشکده علوم دانشگاه مستنصریه در بخش دیگری از سخنان خود به صورت اجمالی به معرفی دانشگاه مستنصریه عراق پرداخت و گفت: دانشگاه مستنصریه عراق ۴۰ هزار دانشجو، سه هزار و ۲۰۰ عضو هیأت علمی و ۱۳ دانشکده شامل رشته‌های پزشکی، داروسازی، مهندسی، علوم، دندانپزشکی، علوم سیاسی، حقوق، اقتصاد، گردشگری و همچنین ۶ پژوهشکده سرطان شناسی، دیابت، بیماری‌های خونی و ... دارد که بزرگ‌ترین دانشگاه عراق است.

بشار تصریح کرد: دانشگاه مستنصریه ۴۰۰ استاد تمام دارد و هر عضو هیأت علمی بر اساس قوانین دانشگاه موظف است مقالاتی معتبر در سطح جهانی داشته باشد.

بازدید از آزمایشگاه‌های پیشرفته زیست‌شناسی، شیمی، پژوهشکده بافت، کتابخانه، برگزاری نشست صمیمانه و دیدار با مسئولان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، سفر به مشهدمقدس از جمله برنامه‌های هیأت ۶ نفره دانشگاه مستنصریه عراق در ایران بود.

در این دیدار هیات دانشگاه مستنصریه عراق ضمن ابراز رضایت و خرسندی از تجهیزات مدرن آزمایشگاهی و انجام پروژه‌های مهم تحقیقاتی در این دانشگاه، پیشنهاد همکاری مشترک در تبادل دانشجوی تحصیلات تکمیلی با این واحد بزرگ دانشگاهی را مطرح کردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: