کد خبر: ۱۶۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۶ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
حالا که به پنجاهمین سالگرد قدم نهادن بشر روی ماه رسیده‌ایم و به‌تازگی هم کوروت جدید رونمایی شده است، شاید جالب باشد بدانید که باز آلدرین و نیل آرمسترانگ، دو فضانورد عملیات آپولو11، شورلت کوروت داشتند و حتی با آن مسابقه می‌دانند!
طی دو هفته اخیر شاهد خبرهای عجیب‌وغریبی بودیم؛ مثل ‌این‌که چگونه کیم جونگ اون صاحب لیموزین آلمانی شده یا چطور یک دستگاه ب‌ام‌وام5 کامپتیشن به ناوگان پلیس استرالیا پیوسته است! اگر در ذهن شما هم یک علامت تعجب بزرگ پدیدار شده، پس باهم دیگر نگاهی به مهم‌ترین خبرهای دنیای خودرو می‌اندازیم.
شورلت کوروت 2020؛ عصر جدید استینگری
بالاخره و بعد از مدت‌ها، پرده‌ها کنار رفت و نسل هشتم شورلت کوروت (C8) رونمایی شد. در این مدل که همانند نسل قبل از پسوند «استینگری» استفاده شده، برای نخستین‌بار محل قرارگیری پیشرانه از جلو به میانه خودرو تغییر کرده تا تقسیم وزن بهتر انجام شود. قرار است در کوروت جدید از همان موتور نسل هفتم (C7) یعنی ال‌تی1 استفاده گردد. شورلت می‌گوید این پیشرانه کاملا جدید است و از طراحی متفاوتی برای قرارگیری در بخش میانی خودرو بهره می‌برد و به همین دلیل، آن را ال‌تی2 می‌نامد. این پیشرانه 5/6 لیتری هشت سیلندر خورجینی به همراه پکیج پرفورمنس زد 51 قادر به تولید قدرت 495 اسب بخار است که این توان از طریق یک جعبه‌دنده هشت سرعته اتوماتیک دوکلاچه به چرخ‌های عقب می‌رود.
اگرچه نسل هشتم کوروت با جعبه‌دنده دستی ارائه نمی‌شود اما می‌توان با استفاده از پدال‌های شیفتر لذت تعویض دنده در دورهای بالا را تجربه کرد. شایعاتی مبنی بر ارائه چندین پیشرانه خورجینی مختلف در بازه4/4لیتری تا 5/5 لیتری و با قدرتی بین 650 تا 800 اسب بخار منتشر شده است که با توربوشارژر دوقلو همراه خواهند بود. همچنین احتمال دارد قوی‌ترین نسخه این خودرو با پیشرانه هایبریدی به توان هزار اسب بخار و با سامانه تمام چرخ محرک عرضه شود. شاید در مقایسه با این اعداد و ارقام، قدرت نسخه پایه ضعیف به نظر بیاید اما باید گفت که همین نسخه با پکیج Z51 می‌تواند در کمتر از سه ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. 
طراحی خارجی کوروت 2020 تفاوت زیادی با نسل قبلی دارد و این تغییر بخصوص در نمای جانبی کاملا محسوس است. باتوجه به تغییر محل قرارگیری پیشرانه، شاهد کاهش طول درپوش موتور و تناسب بیشتر دو بخش جلو و عقب خودرو هستیم و به همین دلیل تغییر شگرفی در ظاهر این سوپراسپرت آمریکایی دیده می‌شود. البته عده‌ای از این تغییر استقبال نکردند و آن را عملی در جهت نادیده گرفتن اصالت کوروت قلمداد کردند. علاوه‌بر طراحی خارجی، کابین و سبک طراحی فضای داخلی این خودرو در نتیجه تغییر محل قرارگیری پیشرانه، دگرگون شده است. طراحی داخلی این خودرو با دکمه‌های متعدد کنسول وسط که پشت سر هم قرار گرفته‌اند، ظاهر جذاب و اسپرتی پیدا کرده است که البته می‌توان از طریق نمایشگر وسط داشبورد و سامانه اطلاعات و سرگرمی نیز به تنظیمات دسترسی داشت. شورلت کوروت استینگری C8 به‌زودی و با قیمتی در حدود 60 هزار دلار عرضه خواهد شد. همچنین احتمال دارد طی ماه‌های آینده شاهد رونمایی از نسخه کانورتیبل آن باشیم؛ خودرویی جذاب که شاید بیشتر از نسخه کوپه طرفدار پیدا کند.
https://www.motor1.com/news/360672/c8-corvette-2020-chevy-debut/
https://www.motor1.com/news/258428/mid-engined-corvette-everything-we-know/

میباخ یک‌میلیون دلاری کیم جونگ اون از کجا آمده؟
در جریان دیدار پوتین و کیم جونگ اون، ممکن است برای شما هم سوال پیش آمده باشد که چگونه کره‌شمالی با شدیدترین تحریم‌های بین‌المللی توانسته از خودرو مرسدس-میباخ اس 600پولمان گارد برای لیموزین رهبر کشورش استفاده کند؟ بر طبق تحریم‌های سازمان ملل، هیچ شرکتی در دنیا حق فروش وسایل لوکس به کره‌شمالی را ندارد و خودروسازان نیز از این قاعده مستثنا نیستند. در این میان اما به نظر می‌رسد کره‌ای‌ها به‌خوبی توانسته‌اند این تحریم‌های سختگیرانه را دور بزنند. گویا ابتدا دو اتومبیل میباخ اس 600 ضدگلوله از بندر روتردام هلند به سوی بوسان کره‌جنوبی ارسال و سپس در بندر کره به مقصد روسیه بارگیری شده اما در میانه راه کشتی حامل به مدت 19 روز، سامانه ردیابی خود را خاموش کرده است.
بااین‌حال وقتی کشتی سامانه ردیابی خود را دوباره روشن می‌کند، از دو خودرو میباخ نه در خود کشتی بلکه در بندر روسیه هم خبری نبوده و کشتی مذکور به‌جای این دو اتومبیل، در حال حمل زغال‌سنگ دیده شده. بعضی احتمال می‌دهند که این کشتی در یکی از بنادر کره‌شمالی پهلو گرفته باشد و بار خود را در این کشور تخلیه كرده اما یک نکته مهم درباره گم‌شدن دو خودرو مذکور این است که به فاصله چند روز بعد سه هواپیمای باری از روسیه به پیونگ‌یانگ، پایتخت کره‌شمالی، پرواز کرده‌اند. درواقع احتمال دارد که کشتی باری صرفا پوششی برای انتقال هوایی دو میباخ کیم جونگ اون بوده باشد. این اتفاق نشان داد که کره‌ای‌ها قادرند هر چیزی را بدون سروصدا انتقال دهند، حتی اگر به‌اندازه یک لیموزین میباخ جلب‌توجه کند!
https://www.motor1.com/news/346874/kim-jong-un-daimler-limo/
رکوردشکنی دوباره ردبول در انجام پیت استاپ
اگر قرار باشد لاستیک پنچر خودروتان را تعویض کنید، چند ثانیه زمان نیاز دارید؟ احتمالا جواب شما در مقیاس دقیقه خواهد بود اما مکانیک‌های تیم فرمول یک ردبول ثابت کردند که قادرند در عرض 1.91 ثانیه تمام چهار چرخ خودرو را تعویض کنند. آن‌ها که در رقابت جایزه بزرگ بریتانیا و برای پیر گسلی راننده دوم خود نیاز به انجام پیت استاپ سریعی داشتند، توانستند در کمتر از دو ثانیه این کار را انجام دهند. کمی بعد راننده اول تیم یعنی مکس ورستپن هم در عرض 96/1ثانیه کار تعویض لاستیک‌هایش انجام شد و ردبول نشان داد که این هماهنگی بالا اتفاقی نیست. پیت استاپ 91/1 ثانیه‌ای تیم ردبول توانست رکورد قبلی تیم ویلیامز را بشکند. ویلیامز در رقابت آذربایجان 2016 با زمان 1.92 ثانیه توانسته بود برای سه سال عنوان سریع‌ترین پیت استاپ را در اختیار داشته باشد.
https://www.motor1.com/news/360087/red-bull-f1-record-pit-stop/
ام ۵ کامپتیشن، فلدیگر ویکتوریا!
طی سال‌های اخیر خودروهای قدرتمندی نظیر فورد جی‌تی آر-اسپک، مرسدس-ای‌ام‌جی جی‌ال‌ای ۶۳ اس کوپه و آئودی آراس۴ آوانت در ناوگان پلیس استرالیا موسوم به «پلیس ویکتوریا» خدمت کرده‌اند. حالا خبر رسیده که ب‌ام‌و ام ۵ کامپتیشن قرار است برای مدتی به این ناوگان اضافه شود. این سدان اسپرت با داشتن پیشرانه 4/4 لیتری هشت سیلندر خورجینی به قدرت ۶۱۷ اسب بخار و گشتاور ۵۵۳ نیوتن متر، حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا ۱۰۰ در حدود 3/3 ثانیه، می‌تواند کابوس سارقان و مجرمان باشد. اگرچه ب‌ام‌و ام ۵ کامپتیشن چیزی در حدود ۱۱۲ هزار دلار قیمت دارد اما این خودرو قرار است به‌صورت قرضی و تنها به مدت یک سال در اختیار پلیس استرالیا قرار گیرد. لازم به ذکر است دو سال پیش دولت استرالیا 80 دستگاه ب‌ام‌و 530 دیزلی را برای تجهیز ناوگان پلیس خریداری کرده بود.
https://www.motor1.com/news/359837/bmw-m5-competition-police-car/
تابستان داغ با نیسان جوک جدید
نسل اول جوک پس از کسب موفقیت‌های بسیار قرار است در انتهای تابستان بازنشسته شود. این خودرو که به مدت هفت سال در بازار آمریکا و 9 سال در بازار جهان حضور داشته، در 12 شهریورماه جای خود را به نسل دوم خواهد داد تا نیسان همچنان بتواند بازار کراس‌اوورهای کامپکت را در اختیار داشته باشد. این شرکت ژاپنی به‌تازگی تصاویری از جوک جدید منتشر کرده که به دلیل تیرگی بیش‌ازحد اطلاعات زیادی نمایش نمی‌دهد اما بااین‌حال می‌شود فهمید که همچنان این خودرو از طراحی متفاوتی با رقبای خود بهره می‌برد. در عکس‌ها می‌توان به‌وضوح چراغ اصلی ستاره شکل را مشاهده کرد که در یک قاب دایره‌ای -مشابه طراحی نسل قبل- قرار گرفته است. همچنین چراغ روشنایی روز به شکل ابرو در کنار جلوپنجره خودنمایی می‌کند. نیسان جوک جدید قرار است بر مبنای پلتفرم مشترک رنو و نیسان با نام CMF-B ساخته شود. پلتفرمی که هم‌اکنون رنو کپچر هم از آن بهره می‌برد.
https://www.motor1.com/news/361142/2020-nissan-juke-teaser-dark/
وانت ب‌ام‌و ایکس 7؛ از شایعه تا واقعیت
طی چند ماه اخیر شاهد رونمایی خودروهای جذابی از سوی ب‌ام‌و بودیم اما معرفی کانسپت وانت ایکس7 سروصدای به‌مراتب بیشتری به پا کرد؛ وقتی تصاویر این وانت دو کابین با رنگ آبی تیره منتشر شد، بسیاری به طراحی آن انتقاد کردند. حتی بعضی شیوه معرفی آن را (که یک موتورسیکلت به‌طور کامل در محفظه بار جای نگرفته بود) بسیار ضعیف پنداشتند. با‌وجود اين رین پریسک، کارآموز بخش طراحی ب‌ام‌و، رندر دیگری از این وانت به نمایش گذاشت که تقریبا نظر تمام روزنامه‌نگاران خودرویی را به خود جلب کرد. در این رندر، تناسب طراحی به شکل ماهرانه‌ای رعایت شده است و ظاهری خشن و تهاجمی از وانت ب‌ام‌و می‌بینیم. درهرصورت، احتمال تولید وانت ایکس7 بسیار پایین است؛ چراکه برای تولید چنین خودرویی ‌باید شاسی مستقل و پلتفرمی اختصاصی طراحی شود که به گفته مدیران ب‌ام‌و هزینه گزافی به دنبال دارد و توجیه اقتصادی ندارد.
https://www.motor1.com/news/359416/bmw-x7-pickup-truck-rendering/

به یاد آپولو 11
تیم مگنوس ریسینگ که در سری مسابقات خودروهای سوپراسپرت آمریکای شمالی موسوم به WeatherTech رقابت می‌کند، از طرح خاص لیوری یا همان رنگ‌آمیزی خود برای مسابقه لایم راک پارک پرده برداشت. این طرح که با خطوط مشکی و سفید به همراه لوگو ناسا شباهت زیادی به رنگ‌آمیزی موشک سترن پنج دارد، قرار است بر روی خودرو لامبورگینی اوراکان جی‌تی3 ایوو نقش بندد. تیم مگنوس برای ادای احترام به فضانوردان آپولو 11 یعنی نیل آرمسترانگ، باز آلدرین و مایکل کالینز، اجازه یافته تا از شماره 11 با پس‌زمینه مشکی –به‌جای شماره خودشان یعنی 44 و پس‌زمینه سبزرنگ کلاس دیتونا جی‌تی- استفاده کند.
https://www.motorsport.com/imsa/news/magnus-racing-apollo-tribute-livery/4497212/
اکوریه اکوسه ال‌ام 69؛ خودرویی با سبک طراحی رترو
سال‌ها قبل، جگوار تصمیم گرفت 9 دستگاه از مدل ایکس‌کی‌اس‌اس را دوباره بسازد؛ چراکه در اواخر دهه 1950 و طی آتش‌سوزی کارخانه برونز لین دقیقا 9 دستگاه از همین مدل در آتش سوختند. این عمل مورد استقبال بسیاری ازجمله کارگاه‌های کوچک خودروسازی قرار گرفت و بعضی از آن‌ها به تولید دوباره خودروهای قدیمی روی آوردند. یکی از شرکت‌هایی که عزم جدی برای ورود به این حوزه را دارد، «اکوریه اکوسه» است که بارها در سری رقابت‌های لمانز شرکت کرده و حالا تصمیم گرفته با الهام از طراحی جگوار ایکس‌جی13 محصولی با سبک رترو تولید نماید. محصول این شرکت اسکاتلندی، ال‌ام 69 نام‌گذاری شده تا نشان دهد اگر سال 1969 در رقابت لمانز شرکت می‌کردند و توانایی ساخت اتومبیل خودشان را داشتند، با چه ظاهر و مشخصات فنی در مسابقه حاضر می‌شدند. اگرچه ال‌ام 69 از همان پیشرانه3/7 لیتری 12سیلندر خورجینی مدل جگوار ایکس‌جی استفاده خواهد کرد اما قرار است یک پیشرانه به‌روزتر پنج لیتری نیز برای این خودرو در نظر گرفته شود. اکوریه اکوسه ال‌ام 69 فقط به تعداد 25 دستگاه ساخته می‌شود و هنوز قیمت دقیق آن اعلام نشده.
https://www.motor1.com/news/361237/ecurie-ecosse-lm69-revealed/

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: