کد خبر: ۱۶۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
انباشته شدن مالیات فدراسیون‌های ورزشی طی ۳ یا ۴ سال اخیر باعث شده، فدراسیون‌های المپیکی در حساس‌ترین برهه زمانی در سال منتهی به المپیک با چالش جدی مواجه شوند.
پس از بسته شدن حساب فدراسیون‌های مهم همچون فوتبال، کشتی، جودو و...بدلیل پرداخت نشدن مالیات، اینبار حساب‌های فدراسیون تکواندو یکی دیگر از فدراسیون‌های المپیکی ایران در حساس‌ترین برهه زمانی ممکن مسدود شد.

در حالیکه فدراسیون تکواندو با مشکلات عدیده مالی حتی در اعزام تیم‌های ملی به رقابت‌های بین‌المللی روبروست، مالیات میلیاردی به مهمترین مشکل مسئولان فدراسیون تبدیل شده تا جایی‌که اگر وزارت ورزش اقدامی برای پرداخت این مبلغ نکند، باید منتظر عواقب جدی برای این فدراسیون المپیکی باشیم.

طبق اعلام اداره مالیات، فدراسیون تکواندو ملزم به پرداخت بیش از ۳ میلیارد تومان مالیات شده است. حتی پول جوایزی که برای ورزشکاران به حساب فدراسیونها ریخته شده، شامل مالیات می‌شود و فدراسیونها ملزم به پرداخت آن هستند.

به گزارش ایسنا، در مرحله اول دو حساب از مجموع سه حساب فدراسیون تکواندو بسته شده و این در حالیست که در مجموع رقمی در حدود ۶۰۰ میلیون تومان موجودی حساب این فدراسیون در سال منتهی به المپیک است.

شنیده می‌شود تاکنون نزدیک به ۱۰ فدراسیون ورزشی با چالش جدی در اینباره مواجه شده‌اند و توان پرداخت مبالغ میلیاردی مربوط به تسویه مالیات را ندارند. پس از مسدود شدن حساب‌ها، اقداماتی همچون ممنوع‌ الخروجی، توقیف اموال و در مرحله پایانی مجازات نیز در انتظار رییس فدراسیون، خزانه‌دار و اعضای هیات رییسه فدراسیون‌های بدهکار است.

در حالی این مشکل گریبان فدراسیون‌های ورزشی را گرفته که مشخص نیست چرا طی سال‌های اخیر در جریان برگزاری مجامع سالیانه که به ریاست مسئولان وزارت ورزش و حسابرس مورد تایید این وزارتخانه برگزار می‌شود، به بحث لزوم پرداخت مالیات اشاره جدی نشده و فدراسیون‌ها ملزم به پرداخت مالیات نشده‌اند و چرا بند و تبصره‌ای برای الزام قانونی مسئولان فدراسیون‌ها در اینباره به تایید اعضای مجامع نرسیده است.

در سالی که فدراسیون‌های المپیکی باید با خیالی آسوده و فراغ بال در راه حضور در رویدادهای بین‌المللی و کسب سهمیه المپیک تلاش کنند، بروز این مشکل می‌تواند لطمه جدی بر موفقیت رشته‌های المپیکی در فاصله یکسال مانده تا المپیک ۲۰۲۰ توکیو داشته باشد.

برخلاف سال‌های قبل که طی یک تفاهم نامه میان وزارت ورزش و فدراسیون های ورزشی، میزان بودجه سالیانه آن‌ها مشخص می‌شد، اما با وجود گذشت ۵ ماه از سال جدید، فدراسیون‌های ورزشی هنوز از میزان بودجه خود در سال ۹۸ هیچ اطلاعی ندارند و تفاهم نامه‌ای نیز با وزارت ورزش نداشته‌اند.

با توجه به ناتوانی فدراسیون‌های ورزشی در پرداخت مبالغ میلیاردی مربوط به مالیات، باید دید مسئولان ورزش کشور چه راهکاری برای حل این مشکل می‌اندیشند؟
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: