کد خبر: ۱۶۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۲ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
کتاب‌های «دوران» نوشته روح‌انگیز شریفیان، «کمتر بحث کنید بیشتر عشق بورزید» نوشته لوری پون با ترجمه عباس نتاج، «ما بدجایی ایستاده بودیم» نوشته رضا فکری و «خروجی غرب» نوشته محسن حمید با ترجمه راهله میلانی منتشر شد.
رمان «دوران» نوشته روح‌انگیز شریفیان در ۲۶۵ صفحه، با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و قیمت ۴۲ هزار تومان توسط انتشارات مروارید منتشر شده است. 

نوشته پشت‌ جلد کتاب: در اتاق کارش، پشت میزی که پر از طرح‌های نیمه‌کاره و کاغذ و مداد بود، صندلی را جلو می‌کشید و می‌نشست. به دوروبرش نگاه می‌کرد. مدادهایش را دسته می‌کرد. موهایش را با انگشت شانه می‌زد و دست‌هایش را روی بازوهایش می‌کشید. مدادی برمی‌داشت و دیگر گذشت ساعت‌ها را حس نمی‌کرد. سرش را وقتی بلند می‌کرد که کسی در اتاقش را زده بود، یا یکی از منشی‌هایش برایش چای یا قهوه آورده بود. آن چای یا قهوه را با روی باز می‌گرفت و دست‌هایش را با آن گرم می‌کرد. حس می‌کرد هیچ دیواری نیست که نتواند از آن بگذرد، دیگر چیزی او را شکست نخواهد داد. با نیرویی ناشناخته، با قبول و شناخت امکانات و توانایی‌هاش رویین‌تن شده است. مثل سنگ شده بود، اما سنگی مقاوم و درخشان و قیمتی. دست کم این را می‌دانست. 

کافکا در جایی گفته بود: «امکانات برای من هست، اما زیر کدام سنگ قرار گرفته؟»

همچنین کتاب «کمتر بحث کنید بیشتر عشق بورزید» نوشته لوری پون با ترجمه عباس نتاج در ۲۸۳ صفحه با شمارگان ۵۵۰ نسخه و قیمت ۴۱ هزار تومان توسط همین نشر منتشر شده است. 

نوشته پشت‌ جلد کتاب: کتاب «کمتر بحث کنید بیشتر عشق بورزید» راهکارهای عملی در اختیار زوج‌ها قرار می‌دهد تا به جای تمرکز بر نقطه ضعف‌های یکدیگر از طریق مکالمات پنج‌دقیقه‌ای به تفاهم و عشق پایدار دست پیدا کنند؛ چرا که بنا بر نظر نویسنده‌ این کتاب، ادامه‌ رابطه‌ی عاشقانه و محبت‌آمیز میان همسران به تلاش و مداومت نیاز دارد. این کتاب نگرش جدیدی به خوانندگان معرفی می‌کند تا از طریق آن بتوانند رابطه و گفت‌وگو با طرف مقابل خود را زیر ذره‌بین بگذارند و به وضوح ببینند که چگونه عادات کلامی نامناسب به رابطه‌ آن‌ها آسیب می‌رساند. خوانندگان می‌توانند ابزار لازم برای بازسازی مکالمات خود به دست آورند و عشق و علاقه‌ دوطرفه را بازسازی کنند. بنابراین می‌توانند به فرد جدیدی تبدیل شوند و الگوی بهتری برای فرزندان‌شان باشند. شما خوانندگان این کتاب امیدوار باشید که بهترین روزهای زندگی مشترک‌تان درست پیش روی‌تان قرار دارد. 
رمان «ما بدجایی ایستاده بودیم» نوشته رضا فکری نیز در ۲۲۹ صفحه با شمارگان ۷۷۰ نسخه و قیمت ۳۵ هزار تومان در انتشارات مروارید به چاپ رسیده است. 

نوشته پشت‌ جلد کتاب: «ما بدجایی ایستاده بودیم» رمانی است که در یک بازه‌ ده‌ساله و در میانه‌ آتش التهاب‌های سیاسی روایت می‌شود و چالش‌های عاطفی، اجتماعی و فرهنگی جوان‌هایی را به تصویر می‌کشد که از شور آرمان‌خواهی تهی‌اند. کتاب نوع زندگی و تحول فکری آن‌ها را نشان می‌دهد و کاوش نسلی است که به ظاهر خالی، عبث و به دور از اهداف والای سیاسی‌اند اما زیر و زبرهای زیستی خود را دارند. دانشجوهایی فارغ‌ از اتفاق‌های پایتخت که اگرچه رگه‌هایی از آن شور سیاسی را در خود دارند اما زندگی‌شان عمدتا تحت تاثیر مسئله‌های دیگری است و درگیر تلاطم‌ها و بحران‌های سهمگین خودشان هستند. کتاب قصه‌ شورهای جوانی است و جوانه زدن اولین عاشقانه‌ها و دگرگون شدن است و سرگشتگی و رهایی. 
دیگر کتاب تازه منتشرشده در این انتشارات، «خروجی غرب» نوشته محسن حمید با ترجمه راهله میلانی است که در ۱۶۹ صفحه با شمارگان ۵۵۰ نسخه و قیمت ۲۶ هزار تومان انتشار یافته است. 

در نوشته روی جلد کتاب، «خروجی غرب» به عنوان نامزد جایزه بوکر ۲۰۱۷، بهترین کتاب سال به انتخاب مجله نیویورک‌تایمز ۲۰۱۷ و کتاب پرفروش سال ۲۰۱۷ معرفی شده است.

نوشته پشت‌ جلد کتاب: زمانی که نادیا و سعید در شهری بی‌نام و نشان اسیر عشق می‌شوند، هیچ تفاوتی با زوج‌های جوان دیگر ندارند. اما دیری نمی‌گذرد که جت‌های جنگی و گلوله‌ها در آسمان شهرشان به پرواز درمی‌آیند و حکومت نظامی آغاز می‌شود. با گسترش خشونت، آن‌ها عزیزان‌شان را رها می‌کنند و در جست‌وجوی خوشبختی از کشور می‌گریزند. 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: