کد خبر: ۱۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۴ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۵
سخنگوی نیروی انتظامی خبر داد؛
سخنگوی نیروی انتظامی از کاهش ۴ درصدی سرقت در نوروز ۹۵ خبر داد و گفت: به طور کلی ۲۸ هزار سرقت در نوروز اتفاق افتاد که ۲۶ هزار فقره از آن‌ها کشف شد.
سردار منتظر‌المهدی (سخنگوی نیروی انتظامی) در نشست خبری که صبح امروز در سالن فجر نیروی انتظامی برگزار شد؛ اظهار کرد:  نامگذاری سال 95 تحت عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» از سوی مقام معظم رهبری به معنای ابلاغ فرمان به نیروی انتظامی بود و ما هر چه در توان داریم برای این منظور به کار خواهیم گرفت.

وی ادامه داد: در این راستا تشدید اقدامات قرارگاه مقابله با قاچاق کالا برای امنیت اقتصادی در دستور کار پلیس قرار گرفته است.

سخنگوی نیروی انتظامی تصریح کرد: نظرسنجی از نوع پیمایشی در دو مرحله در روزهای آغازین سال ۹۵ و روزهای پایانی نوروز با حجم نمونه ۱۱ هزار نفری از شهروندان و مسافران نوروزی انجام شد که این نظرسنجی در بیش از ۸ استان کشور صورت گرفت.

وی ادامه داد: در این نظرسنجی میزان رضایت مردم از امنیت مورد سوال قرار گرفت که ۸۶ از ۱۰۰ نمره‌ای بوده که مردم داده‌اند و به تعبیر دیگر ۱۷ از ۲۰ نمره‌ای است که مردم در خصوص احساس امنیت در این نظرسنجی اعلام کرده‌اند.

کمترین احساس امنیت مردم در حوزه امنیت مالی

وی ادامه داد: بیشترین احساس امنیت مردم در حوزه امنیت جانی و کمترین احساس امنیت در حوزه امنیت مالی مشخص شده‌است.

سخنگوی نیروی انتظامی با بیان اینکه رضایت شهروندان از عملکرد پلیس نیز در این نظرسنجی مورد پرسش واقع شده، گفت: در این خصوص نمره‌ای که مردم به پلیس داده‌اند؛ ۸۰ از ۱۰۰ و به بیان دیگر ۱۶ از ۲۰ بوده است.

سردار منتظر المهدی افزود: بیشترین رضایتمندی مردم در حوزه اطلاع‌رسانی و کمترین رضایتمندی مردم از فعالیت پلیس از فرآیند ترافیک بوده‌است و همچنین در خصوص نحوه برخورد پلیس نمره‌ای که مردم در این نظرسنجی اعلام کرده‌اند،  ۷۹ از ۱۰۰ و به عبارتی ۸. ۱۵ از ۲۰ بوده‌است.

سخنگوی نیروی انتظامی با اشاره به نظر سنجی از ماموران پلیس در خصوص میزان رضایت از نحوه برخورد شهروندان اظهار کرد: بیش از ۹۲ درصد از همکاران نیروی انتظامی از نحوه برخورد مردم با پلیس رضایت داشتند. بنابرنظرسنجی‌های انجام شده از سوی نیروی انتظامی آشکار ساخت که شعار نیروی انتظامی مبنی بر پلیس، مردم، نظم و قانونمندی، نشاط بهاری به نحو مطلوبی در نورز ۹۵ ایجاد شده و پلیس و مردم به میزان قابل توجهی از یکدیگر رضایت‌ داشته‌اند.

کاهش ۴ درصدی تلفات در سر صحنه تصادفات

سردار منتظر‌المهدی با اشاره به تلاش‌های نیروی انتظامی به خصوص پلیس راهور در نورز ۹۵ اظهار کرد: علیرغم افزایش ده درصدی مسافرت‌ها در نورز کاهش ۴ درصدی تلفات در سر صحنه تصادفات را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: با کاهش ۱۸ درصدی تلفات ناشی از حوادث رانندگی در نوروز ۹۵ نسبت به مدت مشابه در نوروز ۹۴ مواجه بودیم.

سخنگوی نیروی انتظامی ادامه داد: بیشترین تصادفات در نوروز ۹۵ بین ساعات ۱۸ تا ۲۴ صورت گرفته و بیش از ۴۵ درصد حوادث واژگونی خودرو بوده است که علت آن خواب‌آلودگی راننده و در برخی مواقع شرایط جوی و لغزندگی جاده‌ها بوده است.

وی سبقت غیر مجاز، عدم رعایت فاصله طولی و عدم توجه به جلو را از دیگر عوامل تصادفات نوروزی در سال ۹۵ برشمرد و گفت: ۱۴۷ راننده در تصادفات مقصر شناخته شدند که بخش قابل توجهی از این رانندگان را افراد ۲۰ تا ۳۰ سال تشکیل می‌دادند که بخش قابل توجهی از آن‌ها افرادی بودند که برای بار اول گواهی‌نامه دریافت کرده‌ بودند.

۲۰۰ هزار راننده سرعت غیرمجاز داشتند

سردار منتظر المهدی ادامه داد: در ایام نوروز ۹۵، ۲۰۰ هزار راننده سرعت غیرمجاز داشتند و افزایش ۷ درصدی توقیف خودروهای متخلف را نسبت به نوروز ۹۴ شاهد بودیم که در مورد آن‌ها اعمال قانون شد.

سخنگوی نیروی انتظامی اظهار کرد: تصادفات نوروزی بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان خسارت به کشور وارد کرد.

وی از کاهش ۴ درصدی سرقت در نوروز ۹۵ خبر داد و گفت: به طور کلی ۲۸ هزار سرقت در نوروز اتفاق افتاد که ۲۶ هزار فقره از آن‌ها کشف شد.

سردار منتظر المهدی تصریح کرد: کاهش ۱۸ درصدی قتل را در نوروز ۹۵ شاهد بودیم و همچنین افزایش ده درصدی کشفیات قتل را نیز در سال جاری داشتیم.

سخنگوی نیروی انتظامی در خصوص فعالیت‌های پلیس در زمینه مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: کشف بیش از ۱۸ تن مواد مخدر در نوروز را داشتیم که با افزایش ۱۲ درصدی نسبت به سال گذشته همراه بود.

وی در حوزه اقدامات پلیس فتا به کشف بیش از ۲۰ شبکه کلاهبرداری و معاند در شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: در این زمینه پلیس فتا موفق به دستگیری فردی شد که با ایجاد کانال پلیس فتا اقدام به کلاهبرداری از مردم می‌کرد و همچنین یک مورد دستگیری کلاهبرداری فیشینگ در نوروز ۹۵ انجام شد.

سردار منتظر المهدی گفت: بیش از ۳۰۰ هزار خدمت در ایام نوروز در دفا‌تر پلیس + ۱۰ به شهروندان ارائه شده است.

افزایش ۱۸ درصدی کشفیات سلاح غیرمجاز

وی با اشاره به افزایش ۱۸درصدی کشفیات سلاح غیرمجاز اظهار کرد: همچنین افزایش ۳۰ درصدی کشفیات مشروبات الکلی را در نوروز ۹۵ را داشتیم و با بیش از ۸۰۰ واحد صنفی متخلف نیز برخورد شد.

سخنگوی نیروی انتظامی با اشاره به فعالیت‌های مرزبانان نیروی انتظامی در نوروز ۹۵ بیان کرد: افزایش ۱۷ درصدی دستگیری متجاوزان مرزی را در نوروز ۹۵ شاهد بودیم و همچنین افزایش ۱۳ درصدی ترد اتباع بیگانه به خارج از کشور و هلاکت یکی از اشرار در مرز‌ها نشان‌دهنده موفقیت مرزبانی در حراست از مرزهای کشور بود.

سردار منتظر المهدی با بیان اینکه ۵۶۰ هزار تماس در سال جاری با سامانه پلیس از سوی شهروندان برقرار شد اظهار کرد: از ۸ هزار و ۲۸۸ تماسی که با سامانه پلیس بازرسی ایجاد شده بود؛ بیش از ۹۰ درصد تقدیر از اقدامات پلیس بوده و بخشی از انتقاد ترافیک سنگین مخصوصا در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین بوده است.

وی ادامه داد: در ایام نوروز با کاهش ۶۷درصدی شهدای پلیس نسبت به نوروز ۹۴ مواجه بودیم و امسال ۴ نفر از نیروهای انتظامی شهید شدند که سه نفر در کازرون و یک نفر در نیک‌شهر بوده‌اند.

وی  با بیان اینکه در نوروز ۹۵ افزایش ۹. ۶۸ درصدی کشفیات قاچاق کالا را شاهد بودیم، گفت: در روزهای نخستین نوروز امسال یک فقره سرقت در خراسان رضوی به وقع پیوست که حدود ۴ کیلو طلا از یک طلافروشی سرقت شد که مجرمان سه نفر بودند که یک نفر از آن‌ها جوشکار و دو نفر کلید ساز بودند هر سه نفر این مجرمان در روز ۱۲ فروردین دستگیر شدند، در حالی که همه طلا‌ها را آب کرده‌اند.

شهادت سه پلیس در حادثه کازرون

سخنگوی نیروی انتظامی اظهار کرد: یک فقره نیز در روز اول نوروز در تهران به وقوع پیوست که بیش از ۱۷ میلیون تومان پول نقد و قطعاتی طلا به سرقت برده شد. مجرمان این سرقت که یک پدر و پسر و یک سارق حرفه‌ای بودند نیز در تاریخ ۱۱ فروردین توسط کارگاه پلیس پایتخت دستگیر شدند که البته سارق حرفه‌ای اقدام به فرار می‌کند و با شلیک تیر به پای او زمینگیر و از پا در می‌آید.

سردار منتظر المهدی در پایان با اشاره به حادثه کازرون که در آن سه نفر از پرسنل نیروی انتظامی به شهادت رسیدند گفت: این موضوع در دست بررسی است، اما آنچه که مسلم است؛ بعد از دستگیری سوداگران مرگ در سایه غفلت یکی از ماموران و اعتمادی که به آن‌ها شده بود سه نفر از پرسنل ما به شهادت رسیدند و خود آن فرد نیز با شلیک تیر مهار می‌شود و در حال حاضر در بیمارستان بستری است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: