کد خبر: ۱۶۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۶ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش گفت: سالانه حدود ٣۴٠٠ تا٣۵٠٠پرونده در هیأت‌های بدوی تخلفات اداری تشکیل می‌شود و از این تعداد ۴۵۵تا ۵٠٠ پرونده به تجدیدنظر می‌روند که با لحاظ جمعیت کارکنان آموزش‌وپرورش، به‌طور میانگین ٣۴صدم درصد از کارکنان دچار تخلف می‌شوند.
به گزارش روز شنبه آموزش و پرورش، علی عسکری در نشست سرپرست وزارت آموزش ‌و پرورش با کارکنان این معاونت اظهار کرد: بیشترین تخلفات کارکنان در حوزه‌های غیبت غیرموجه، نقص قوانین، اعمال خلاف‌شان و سهل‌انگاری در انجام وظایف است. از برنامه های مهم این معاونت کاهش دعاوی و شکایات و تعامل اثربخش با نمایندگان مجلس است.

وی با اشاره به جایگاه مجلس، اظهار کرد: مجلس در رأس امور است و مقام معظم رهبری بر مجلس به‌عنوان خانه واقعی ملت تأکید کرده‌اند.

عسکری در ادامه اضافه کرد: در معاونت حقوقی و امور مجلس تلاش شده است که در ارتباط با نمایندگان فراجناحی عمل کنیم و عزت‌نفس فرهنگیان رعایت شود.

وی بابیان اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی همکاری‌ خوبی با وزارت آموزش‌وپرورش داشته‌اند، گفت: افزایش بودجه سال٩٨ آموزش‌وپرورش و لایحه بخشودگی هزینه‌های ثبتی که تصویب‌شده از نمونه‌های این همکاری است.

معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش به طرح‌های در دست بررسی مجلس در مورد آموزش‌وپرورش اشاره کرد و ادامه داد: طرح تنظیم مقررات مالی وزارت آموزش‌وپرورش در کمیسیون بودجه و رتبه‌بندی معلمان از این قبیل طرح‌ها است.

عسکری با اشاره به اولویت‌ها و چالش‌های معاونت حقوقی و امور مجلس اظهار کرد: رسیدگی به دعاوی و شکایات، حمایت قضایی از فرهنگیان، جذب و نگهداشت توانمندی کارشناسان حقوقی، ابتکار عمل در دفاع از لوایح و طرح‌ها، مستندسازی اراضی و املاک، پیگیری مکاتبات نمایندگان، پیگیری معوقات بازنشستگان، ازجمله اولویت‌ها و چالش‌های معاونت حقوقی و امور مجلس است که برای اجرایی شدن آن‌ها برنامه‌ریزی کرده‌ایم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: