کد خبر: ۱۶۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
یک آزمایشگاه بینایی- حرکتی در دانشگاه فردوسی مشهد ضمن ایجاد بستر لازم برای رشد نیروی انسانی جوان و توانمند این حوزه، راهکارهای موثر فناورانه برای درمان بیماری‌ها در سیستم‌های اختلالات توجه و حرکات چشمی ارائه می‌کند.
به گزارش روز شنبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مدیر آزمایشگاه بینایی- حرکتی نخستیان دانشگاه فردوسی مشهد بیان کرد: این آزمایشگاه بینایی- حرکتی به عنوان یک کانون میدانی درصدد فراهم کردن محیط بین‌رشته‌ای برای فعالیت و همکاری‌های آموزشی و پژوهشی است تا با گسترش فعالیت‌های اساتید و محققان در حوزه‌های مختلف علوم اعصاب شناختی، بستر لازم نیز برای رشد نیروی انسانی جوان و توانمند در این حوزه فراهم شود.

علی اسداللهی با اشاره به اینکه راه‌اندازی این آزمایشگاه با حمایت کامل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام شده است، گفت: با این اقدام تحقیقات آزمایشگاهی بررسی مکانیسم‌های عصبی کنترل توجه بینایی و حرکات چشمی بر روی نوعی میمون با پیشرفت‌هایی همراه شده است.

وی ادامه داد: در انجام مطالعات شناختی درباره این نوع از میمون‌ها، امید است با درک بهتر از مغز و رفتارهای شناختی این حیوان راهکارهای موثر برای درمان بیماری‌ها در سیستم‌های اختلالات توجه و حرکات چشمی ارائه شود.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد در ادامه به اقدامات دیگر این آزمایشگاه همچون برگزاری نشست میان محققان این حوزه اشاره و عنوان کرد: در این گردهمایی علمی و تخصصی زمینه‌های گسترش همکاری و همگرایی بین محققان و پژوهشگران و نیز راه‌های متمرکز کردن فعالیت‌های تحقیقاتی در حوزه‌های علوم اعصاب شناختی توسط ۲۰ نفر از اساتید، خبرگان و محققان برجسته کشور مورد بحث و بررسی و تبادل‌نظر قرار گرفت.

وی ابراز امیدواری کرد: نشست هم‌اندیشی میان محققان و اساتید حوزه‌های علوم اعصاب شناختی به ارائه راه‌حل‌هایی جهت تبدیل چالش‌ها به فرصت‌های موثر و جهت‌دهی و تسهیل فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی و نیز استفاده از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های همکاری مفیدتر منجر شود.

وی با بیان اینکه در نشست دیگری فعالیت‌های مطالعاتی عصب شناختی در آزمایشگاه بینایی - حرکتی دانشگاه فردوسی مشهد درباره درک بهتر از مغز و حرکات شناختی این نوع از میمون نیز مورد بررسی قرار گرفت، اظهار کرد: ایجاد همکاری و هم‌افزایی بین مراکز علمی تحقیقاتی یکی از اهداف برپایی این گردهمایی است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: