کد خبر: ۱۶۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۴ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
پاسور سابق تیم ملی والیبال گفت: مشکل والیبال ایران این است که بازیکنان مستعد در بخش پایه را رها کرده و فرصت‌سوزی می‌کند.
امیر حسینی در خصوص قهرمانی تیم ملی والیبال جوانان ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان 2019 اظهار کرد: بازی‌های خیلی خوبی را برگزار کردیم و بازیکنان با عملکرد فوق‌العاده‌شان توانستند برای نخستین‌بار قهرمانی جهان را از آن خود کنند. کادرفنی تیم نیز توانست با یک برنامه‌ریزی خوب از بازیکنان به شکلی ایده‌آل بازی بگیرد.

وی افزود: این نتیجه و این قهرمانی به عملکرد فدراسیون در سال‌های گذشته باز می‌گردد. این جوانان چندین سال در رده‌های سنی پایه به خوبی مورد استفاده قرار گرفتند. از همین تیم بازیکنانی هستند که در لیگ برتر بازی می‌کنند. بازیکنانی مثل یلی و حضرت‌پور در تیم بزرگسالان هم حضور داشتند. تیم ملی جوانان پتانسیل قهرمانی در این مسابقات را داشت.

پاسور سابق تیم ملی والیبال گفت: این بازیکنان را نباید رها کنیم. مشکل اصلی ما این است که این جوانان مستعد را رها کرده و می‌سوزانیم. در رده‌های نوجوانان و جوانان خوب کار می‌کنیم، اما وقتی به رده‌های بالاتر می‌رسیم، شاهد چنین درخششی از بازیکنان نیستیم. در حال حاضر تیم امید حذف شده است. در واقع الان باید دو تیم ملی داشته باشیم. در تابستان باید این بازیکنان را آماده نگه داریم و نقاط ضعف و قوت‌شان را شناسایی کنیم. زمانی که ولاسکو در تیم ملی حضور داشت، همزمان دو تیم در رده بزرگسالان داشتیم. در صورتی که یکی از بازیکنان تیم الف از آمادگی لازم برخوردار نبود، به راحتی از تیم دوم بازیکن جایگزین وارد می‌کرد. 

وی خاطرنشان کرد: سطوح جوانان و بزرگسالان قابل مقایسه نیستند. برای مثال بازیکنی که در تیم‌های پایه برزیل عنوان پدیده را از آن خود می‌کند، چند سال بعد در رده بزرگسالان هم می‌درخشد، اما اینجا اینطور نیست. بهترین بازیکن جهان در بخش جوانان چند سال بعد در رده بزرگسالان جایگاهی ندارد و حتی ممکن است مجبور به خداحافظی از والیبال شده‌باشد. والیبال ایران پتانسیل بالایی دارد و اگر به خوبی مدیریت شود، در ادامه هم می‌توانیم نتیجه خوبی کسب کنیم.

پاسور سابق تیم ملی والیبال ایران یادآور شد: در لیگ ملت‌ها چند بازیکن ایران در سطح بالایی قرار داشتند، اما متاسفانه نمی‌توانیم این درخشش را مستمر نگه داریم. باید به بازیکنان رده‌های ملی خودباوری تزریق کنیم. در همین لیگ ملت‌ها مگر نمی‌توانستیم روی سکو برویم؟ اگر به تیم دوم لهستان نمی‌باختیم، نمی‌توانستیم روی سکو برویم؟ متاسفانه خودمان فرصت‌سوزی می‌کنیم.

وی همچنین در خصوص عدم پخش بازی‌های پایانی تیم ملی والیبال جوانان بیان کرد: با وجود عدم پخش مستقیم بازی‌های تیم ملی، درخشش آن‌ها بازتاب زیادی در کشور داشت و شور و هیجان زیادی به وجود آمد. در مورد عدم پخش‌ بازی‌های تیم ملی فقط می‌توانم تاسف بخورم. بازی‌ها را خودم از طریق ماهواره دنبال می‌کردم. جای ناراحتی دارد که مردم نمی‌توانند درخشش این جوانان را ببینند. پخش زنده تلویزیونی برای بازیکنان انگیزه‌ای برای رشد، تلاش و پیشرفت‌شان می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: