کد خبر: ۱۶۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
کتاب‌خورها درباره کتاب «زندگی با دور تند» از زیتا ملکی گفت‌وگو می‌کنند.
این نشست از سلسله نشست‌های کتاب‌خورها به این مجموعه شعر اختصاص دارد که روز سه‌شنبه ۱۵ مردادماه از ساعت ۱۱ تا ۱۲:۳۰ در نشر چشمه پریس به نشانی پاسداران، نبش گلستان یکم، مجتمع پریس، طبقه دوم برگزار می‌شود.

«زندگی با دور تند» سروده زیتا ملکی شامل ۲۷ قطعه شعر با موضوع و قالب‌های مختلفی است که مریم طباطبایی آن را تصویرگری کرده و در انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است. این کتاب برای گروه سنی نوجوان مناسب است.

پابه‌پای پیاده‌روها، ناگهان از هیچ، محله‌ کم‌حواس، ترس بزرگ‌تر، امتحان، شهر طوفان‌زده، یک مورد اضطراری، طبقات درگیر، درها و دست‌ها مقصرند و... عنوان برخی از سروده‌های کتاب «زندگی با دور تند» است.

بهار پیدا شد/ دربند رختی که/ لباس‌های زُمخت را/ به باد داده بود/ در پرتقال‌های خونی کم‌خون/ مردّد بر شاخه‌ درخت/ در سیب کوچک کم‌طاقت/ چرخ‌زنان در کاسه‌ آب/ در فرش لاکیِ بر نرده، آویزان/ در ملافه‌ها که سفید/ در عودها که روشن/ ناگهان از هیچ/ پیدا شد بهار/در این همه!/ این قطعه‌ای با عنوان «ناگهان از هیچ» است که در این مجموعه آمده است.

نشست‌های تخصصی «کتاب‌خورها» با حضور رضوان خرمیان و نویسنده یا مترجم مهمان برگزار می‌شود و نوجوانان علاقه‌مند در بازه سنی ۱۲ تا ۱۷ سال می‌توانند به صورت رایگان در این نشست‌ها شرکت کنند. در معرفی این گروه کتاب‌خوان آمده است: «قراره با هم کتاب بخونیم، در مورد کتاب‌ها حرف بزنیم، نویسنده‌ها رو به چالش بکشیم، کار ما از کتاب خوندن گذشته، ما کتاب رو می‌جویم».
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: