کد خبر: ۱۶۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی از راه‌اندازی ۱۱۰ مدرسه تا سال ۱۴۰۰ در این دانشگاه خبر داد.
مهندس سیدمحمد بطحائی در اولین نشست هم‌اندیشی و آشنایی با راهبردها، رویکردها، اولویت‌ها و سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی به تشریح وظایف، سیاست‌ها، انتظارات و برنامه‌های معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی پرداخت.

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش عمومی در کشور به عنوان دروازه ورود به توسعه یافتگی تلقی می‌شود، گفت: به همین جهت حوزه آموزش‌های عمومی و آموزشکده‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی رسالت بسیار سنگینی را برعهده دارند.

مهندس بطحائی با اشاره به برخی از چالش‌های موجود در حوزه آموزش و پرورش عمومی اظهار کرد: مشکلاتی در حوزه کیفیت و کمیت آموزش عمومی همچون عدالت آموزشی و دسترسی آحاد مختلف مردم به آموزش و پرورش یکسان وجود دارد، البته شاخص‌ها نشان می‌دهد بهبود قابل توجهی در کشور در این زمینه نسبت به سال‌های گذشته داشته‌ایم.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: آن چیزی که در سال‌های اخیر بسیار مورد تأکید قرار گرفته، کیفیت نظام آموزش و پرورش است. وقتی صحبت از کیفیت به میان می‌آید، اولین موضوعی که به ذهن متبادر می‌شود، میزان تناسب آموزش‌های ارائه شده در مدرسه با نیازهای فردی، اجتماعی و جامعه است.

وی تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با وجود ظرفیت‌های بسیار ارزشمند در زمینه نیروی انسانی، تجهیزات و ... شایستگی آن را دارد که در تاریخ آموزش و پرورش کشور داعیه‌دار این موضوع باشد که مدارسی با بالاترین کیفیت را به عنوان الگو و نمونه به جامعه معرفی کند. این افق در حوزه آموزش و پرورش برای دانشگاه آزاد اسلامی دست یافتنی است.

مهندس بطحائی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی این افتخار را می‌تواند نصیب خود کند که صاحب مدارسی در تراز انقلاب اسلامی و شایسته مردم باشد. در افق‌های بلند، دکتر ولایتی رئیس هیأت مؤسس و امنا و دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مأموریت سنگینی برای این دانشگاه ترسیم کرده‌اند که ان‌شاءالله در آغاز گام دوم انقلاب، دانشگاه آزاد اسلامی یک خیز جدی در این مسیر بردارد.

وی به سند تحول بنیادین در حوزه آموزش و پرورش عمومی اشاره و تصریح کرد: این سند یکی از کاملترین سندها و نقشه راهی است که می‌تواند افق‌های روشن در ارتقای کیفیت ترسیم کند. سند تحول در بخش‌های مختلف از جمله تجهیزات، نیروی انسانی، مدیریت، پژوهش و ... مختصات آموزش و پرورش با کیفیت را تبیین کرده است.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: مهم‌ترین ویژگی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش این است که از مبانی تعلیم و تربیت اسلامی نشأت گرفته است. همه مؤلفه‌های تعلیم و تربیت از جمله هویت اسلامی ـ ایرانی در این سند وجود دارد.

مهندس بطحائی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در بخش آموزش و پرورش عمومی در دانشگاه آزاد اسلامی از دو مسیر به دنبال ارتقای کیفیت هستیم، گفت: مسیر نخست ارتقای کیفیت برنامه‌های آموزشی و پرورشی و مسیر دوم ارتقای مدیریت مدارس سماست.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی، راه‌اندازی ۱۱۰ مدرسه تا سال ۱۴۰۰ را یکی از مهم‌ترین اقدامات این معاونت عنوان کرد و افزود: این مدارس باید به گونه‌ای باشند که مختصات سند تحول کاملاً در آنها مستقر و در حد و اندازه مدارسی نظیر دارالفنون تهران، سعادت بوشهر و مروی باشند. در واقع مدارس سما باید مبتنی بر تعلیم و تربیت اسلامی در جامعه باشند.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با همکاری و تعامل مثبت صاحبان تجربه در حوزه فرهنگ و تعلیم و تربیت در دانشگاه آزاد اسلامی و بر اساس نقشه راه کار راه‌اندازی مدارس را پیش ببریم و افتخاری نصیب نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کنیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: