کد خبر: ۱۶۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۳ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
معاون ارتباطات و امور بین‌الملل پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه تهران از افزایش شمار رشته‌های دکتری به ۶۱ رشته برای پذیرش دانشجو برای سال تحصیلی ۹۹-۹۸ خبر داد و گفت: در سال گذشته نزدیک به ۵۰ رشته دکتری و شماری رشته کارشناسی ارشد و در ۳ رشته کارشناسی پذیرش دانشجو وجود داشته است.
دکتر«پرویز رشیدی رنجبر» اظهار کرد: شمار پذیرش دانشجو در هر رشته دکتری برای حفظ کیفیت حداکثر ۷ نفر و در دوره کارشناسی ارشد حداکثر ۱۵ نفر است و بیش از این تعداد در هر سال تحصیلی امکان افزایش ظرفیت وجود ندارد.

وی با بیان اینکه دانشجویان همه دانشگاه‌ها در داخل کشور عمدتاً ایرانی هستند، در ادامه خاطرنشان کرد: شهریه دانشجویان ایرانی به ریال دریافت می‌شود. دانشجویان خارجی پردیس بین‌المللی کیش هم بیشتر مربوط به کشورهای عراق، اقلیم کردستان عراق، لبنان، افغانستان و برخی کشورهای دیگر است.

معاون ارتباطات و امور بین‌الملل پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه تهران با بیان این‎ که دانشجویان خارجی شهریه خود را با ارز پرداخت می‌کنند، افزود: در این پردیس برای دوره کوتاه مدت زبان فارسی دانشجو از آلمان داشتیم البته استقبال دانشجویان خارجی از این پردیس قابل توجه است اما برای پذیرش آنها کیفیت دوران تحصیل پیشین آنها بسیار مهم است و این امر به پذیرش نشدن برخی از آنها منجر شده است.

دکتر رشیدی تصریح کرد: هم‌ اکنون قریب به ۲۶۰۰ دانشجو در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد در پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه تهران مشغول به تحصیل هستند و تعداد رشته‌های دکتری بیش از سال پیش شده است اما در هر رشته حداکثر ظرفیت پذیرش ۷ نفر است.

وی با بیان این‌ که برای دانشجویان خارجی افزایش نرخ ارز از نظر هزینه جاری برای آنها ارزان‌تر شده است، گفت: دانشجویان ایرانی همه هزینه‌ها را به ریال پرداخت می‌کنند.

معاون ارتباطات و امور بین‌الملل پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه تهران با بیان این‌ که در دانشگاه تهران پرداخت شهریه به ریال برای دانشجویانی که کارت اقامت در ایران داشته باشند امکان‌پذیر است، افزود: امسال سال مالی سختی برای دانشگاه‌هاست از این‌ رو صرفه‌جویی در هزینه‌های جاری(تا حد ممکن) که به کیفیت ارایه خدمات آموزشی لطمه وارد نکند از برنامه‌های پردیس است.

دکتر رشیدی ادامه داد: مهم‌ترین اولویت پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه تهران افزایش کیفیت دوره‌های آموزشی است تا فارغ‌التحصیلان این پردیس از نظر کیفیت تفاوتی با دانشجویان رشته‌های مشابه در دانشگاه تهران، در زمان فراغت از تحصیل نداشته باشند.

وی پذیرش دانشجو در دوره‌های بین‌المللی دکتری را از برنامه‌های نسبتاً جدید این پردیس دانست و گفت: با توجه به حضور دانشجویان خارجی، درس‌ها به زبان انگلیسی ارایه می‌شود.

معاون ارتباطات و امور بین‌الملل پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه تهران درباره خواسته خود از مسئولان یادآور شد: با توجه به بعد مسافت، افزایش اختیارات در برطرف کردن سریع مسایل می‌تواند کمک کند. اخیراً دفتر کنسولی در پردیس کیش راه‌اندازی شده است که می‌تواند گامی در این مسیر تلقی شود.

به گفته دکتر رشیدی، مسئولان منطقه آزاد کیش می‌توانند با لحاظ کردن تخفیف در ارائه بلیت پرواز، به دانشجویان و اساتید کمک شایانی بکنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: