کد خبر: ۱۶۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از راه‌اندازی اتاق مالکیت فکری برای سهولت و امنیت بیشتر فعالیت فناوران و پژوهشگران در پی انعقاد تفاهم‌نامه این دانشگاه با وزارت دادگستری خبر داد.
دکتر افشین زرقی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مراسم رونمایی از استخوان مصنوعی تولید شده با استفاده از تکنولوژی پرینتر سه‌بعدی ساخت داخل در داخل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد: یکی از مهمترین اهداف معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم به عنوان یک دانشگاه مسئله محور و ارائه پژوهش‌های ثروت آفرین و کاربردی است.

وی با بیان این که دانشگاه با ایجاد دفتر مناسب برای فناوران به این سمت حرکت می‌کند، گفت: در این راستا چهار مرکز رشد دارویی، دندانی، طب بازساختی و علوم غذایی ایجاد شده و هیات علمی دانشگاه در شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در این مراکز که تاکنون بیش از ۶۵ شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه ایجاد شده مشارکت فعال دارند.

زرقی با اشاره به برنامه دانشگاه برای حمایت از فناوران، عنوان کرد: در این راستا گرنت و وام‌های پژوهشی به فناوران تحصیص داده می‌شود که طی سه سال اخیر حدود ۵ میلیارد تومان به فناوران وام و گرنت اختصاص داده شده است.

وی با بیان این که دانشگاه به دنبال شراکت و تجارت نیست، گفت: با این حال بستر مناسب برای خلق ثروت از طریق فناوری فراهم شده و با ارائه امکانات فناوران به سمت فناوری‌ها و پژوهش‌های ثروت آفرین هدایت و سوق داده می‌شوند.

زرقی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه بین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و وزارت دادگستری، اظهار کرد: در این راستا اتاق مالکیت فکری برای سهولت و امنیت بیشتر فعالیت فناوران و پژوهشگران ایجاد شده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به سایر برنامه‌های معاونت تحقیقات دانشگاه، تصریح کرد: راه‌اندازی دو مرکز رشد در زمینه تجهیزات پزشکی در دستور کار قرار دارد و در این راستا تعاملات خوبی با دانشگاه‌های فنی برقرار کرده‌ایم، همچنین در پی ایجاد یک شتاب دهنده در راستای افزایش حرکت فناوری و ایجاد شتاب در خلق ثروت از طریق پژوهش هستیم.

دکتر زرقی در پایان با اشاره به کسب رتبه دوم فناوری در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، عنوان کرد: در حوزه تولید محصولات فناوری اقدامات خوبی انجام دادیم و قصد داریم هر سه تا ۶ ماه محصولات جدیدی در این زمینه رونمایی کنیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: