کد خبر: ۱۶۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۶ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
استخوان مصنوعی تولید شده توسط محققان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برای درمان ضایعات استخوانی با کمک فناوری پرینت سه‌بعدی امروز در این دانشگاه رونمایی شد.
 طرح تولید بافت استخوان نیمه زنده که از سال 2010 به همت دکتر آرش خجسته، دانشیار گروه جراحی دهان، فک و صورت دانشکده دندان‏پزشکی و گروه مهندسی بافت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و همکارانش صورت گرفته، امروز در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور دکتر محمد آقاجانی رییس دانشگاه و دکتر افشین زرقی معاون تحقیقات و فناوری و سایر مسؤولین دانشگاه رونمایی شد.

تیم تحقیقاتی این طرح در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی طی ۱۰ سال گذشته مطالعات زیادی را در ارتباط با ماده مناسب جایگزین شونده استخوان انجام داده و موفق به ارائه یک ترکیب مناسب پلی‌مری سرامیکی شده است، همچنین در طی همکاری با صنعتگران داخلی موفق به تغییر ساختار دستگاه چاپگر سه‌بعدی جهت چاپ نسج شبه استخوان شده است.

نتیجه این فعالیت ۱۰ ساله چاپ بیش از ۱۰ مقاله بین‌المللی و همچنین طی مسیر آزمایشگاه تا بالین جهت درمان بیماران با ضایعات استخوانی بوده است، چنانکه تاکنون پنج بیمار دارای ضایعات فکی و یک بیمار با نقص استخوانی تیبیای پا تحت درمان قرار گرفته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: