کد خبر: ۱۶۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۷ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۸
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به ضرورت افزایش مراکز آموزش یادگیری این سازمان گفت:مراکز یادگیری نهضت سوادآموزی تا پایان سال ۹۸ از تعداد ۳۹۰ به ۷۵۰ مرکز افزایش می یابد.
به گزارش روز چهارشنبه وزارت آموزش و پرورش، شاپور محمدزاده در گردهمایی دو روزه معاونان سوادآموزی ادارات کل آموزش و پرورش با مرور برنامه‌ها و عملکرد سال ۹۷ این سازمان گفت: شناسایی و جذب افراد در سازمان به‌ خصوص در استان‌هایی که میانگین سوادآموزی از میانگین استانی بیشتر است و پراکندگی بالایی دارند، کار دشواری است. اما وظیفه ما این است که این دغدغه را به حداقل برسانیم تا شاهد جشن گرفتن و ریشه‌کن شدن بی‌سوادی در کشور باشیم.

محمدزاده افزود: اکنون بالغ ‌بر ۹۸.۱۳ درصد افراد را در حوزه ابتدایی جذب کرده‌ایم. از توسعه سوادآموزی و آموزش از طریق تبلت کماکان مانند گذشته حمایت می‌کنیم و تاکید بر توسعه و اجرای آن داریم.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی درباره تدوین و اجرای طرح‌های شتاب‌بخش و محلی در این سازمان گفت: هرجا از میانگین کشور کمتر هستیم با توافق استان‌ها باید فعالیت خود را در این زمینه بیشتر کنیم.

وی افزود: استقرار نظام آموزشی بزرگسالان در حال بررسی است که با همکاری شورای آموزش و پرورش تحقق خواهد یافت. همچنین ارتقاء توانمندی نیروی انسانی یکی از کارهای مهمی است که باید به آن پرداخته شود.

محمدزاده تصریح کرد: استان‌ها براساس تفاهم‌نامه با معاونت توسعه و پشتیبانی وزارت‌خانه، می‌توانند جاماندگان حق‌التدریس و پیش‌دبستانی را جذب کنند.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی خاطرنشان کرد: بنا بر نیاز استان‌ها، از جاماندگان حق‌التدریس و نیروهای پیش‌دبستانی با عنوان همکاران و آموزش‌دهندگان استفاده خواهیم کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: