کد خبر: ۱۶۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۶ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۸
نهادها و مقامات فوتبالی جهان شامل فیفا، یوفا و لیگ برتر انگلیس از دولت عربستان سعودی خواستند تا «در اسرع وقت» اقدامات قاطعی را علیه شبکه تلویزیونی غیرمجاز و فاسد «بی‌اوت‌کیو» (BeoutQ) اتخاذ کرده و فعالیت آن را متوقف کنند.
این شبکه از زمان تاسیس اقدام به پخش غیرقانونی رقابت‌های فوتبالی معتبر از جمله لیگ قهرمانان اروپا، لیگ اروپا، جام جهانی و لیگ برتر جزیره کرده است؛ اقدامی که به دردسری بزرگ برای مقامات در سرتاسر جهان بدل شده است.

بر این اساس، نهادهای فوتبالی جهان شامل کنفدراسیون فوتبال آسیا، بوندسلیگا آلمان، لالیگا اسپانیا و سری آ ایتالیا با انتشار بیانیه ای شدیدالحن از دولت عربستان سعودی خواستند تا فعالیت این شبکه فاسد و سارق را متوقف کند.

در این بیانیه مشترک آمده است: ما به عنوان صاحبان حقوق مادی و معنوی رقابت‌های مختلف فوتبالی در جهان، به طور مشترک سرقت اموال معنوی خود را توسط شبکه سارق «بی اوت کیو» به شدت محکوم کرده و از مقامات عربستان سعودی می خواهیم تا در راستای پایان دادن به این نقض آشکار حقوق معنوی که از این کشور (عربستان) نشات می گیرد، از ما حمایت کند.

در این بیانیه تاکید شده است که نهادهای مذکور طی ۱۵ ماه اخیر با ۹ شرکت حقوقی داخل عربستان مشورت کرده‌اند اما تمام این شرکت‌ها از اقدام به نیابت از آنان خودداری کرده یا پس از توافق اولیه خود را از قضیه کنار کشیده‌اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: