کد خبر: ۱۶۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۸ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۸
محل برگزاری مراسم تشییع پیکر حسین آهی از حوزه هنری به مسجد بلال صدا و سیما تغییر کرد.
حافظ آهی - پسر  این شاعر، پژوهشگر و گوینده رادیو گفت: مراسم صبح روز پنجشنبه (۱۰ مردادماه) از مسجد بلال صدا و سیما برگزار می‌شود و پیکر ایشان در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده خواهد شد.

مراسم تشییع پیکر حسین آهی که پیش‌تر محل برگزاری آن در حوزه هنری اعلام شده بود، با حضور خانواده و خویشاوندان او و اهل ادبیات و شعر از مسجد بلال صدا و سیما واقع در خیابان ولی عصر (عج)، خیابان بلال حبشی برپا خواهد شد.

همچنین مراسم ترحیم این شاعر و گوینده روز شنبه، ۱۲ مرداد ساعت ۱۴ در مسجد بلال برگزار خواهد شد.

حسین آهی، شاعر، پژوهشگر و گوینده، متولد آذر سال ۱۳۳۲ بود که بر اثر سرطان غدد لنفاوی از دنیا رفت. او مدتی را به دلیل بیماری بستری بود و شامگاه دوشنبه، هفتم مردادماه در منزل درگذشت.

«تماشاگه راز» از رادیو فرهنگ شامل خوانش جدیدی از غزلیات حافظ، از جمله برنامه‌های پرطرفدار زنده‌یاد حسین آهی بود.

او تحصیلات مقدماتی را در تهران گذراند و پس از آن بر زبان‌های فارسی، عربی، پهلوی و آلمانی تسلط یافت. آهی در علومی مانند صرف، نحو، منطق، نجوم، فقه، اصول عروض و کلام دست به مطالعه و پژوهش زد و در آن‌ها صاحب‌نظر شد. اوّلین پژوهش‌های او در مباحث شعری و ادبی در سال ۱۳۵۵ ثمره می‌دهد؛ تا آن‌جا که هنوز به ۱۸ سالگی نرسیده‌ بود که کتاب «بحور شعر فارسی» را منتشر کرد و در همان دوران تحسین تنی چند از بزرگان شعر فارسی نظیر محمدرضا شفیعی کدکنی و مهدی اخوان ثالث را برانگیخت. اخیراً نیز بهاءالدین خرمشاهی به ویژگی‌های این اثر اشاره‌ای داشته‌ است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: