کد خبر: ۱۶۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۵ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۸
نانومحصولات پلیمری یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان نانو با کاربرد در صنایع پلاستیک، ضد غبار و خودرو، بعد از صادرات به کشور عراق به کشور ترکیه صادر خواهد شد.
 نانوپلیمر سیلیکونی ساخت یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه نانو بعد از صادرات به کشور عراق راهی کشور ترکیه می‌شود. کیفیت مطلوب و رقابت بالای محصولات این شرکت با محصولات مشابه خارجی موجب کسب این موفقیت شده است.

محمد کوهستانیان، مدیر تحقیق و توسعه این شرکت تولید نانوپلیمر، نانوپودرهای فلزی و نانوکلوئیدهای پلیمری را زمینه فعالیت‌های این گروه دانش‌بنیان دانست و یادآور شد: با توجه به کیفیت بالای محصولات تهیه شده و قابلیت رقابت بالا با محصولات مشابه خارجی، پیش‌بینی آینده‌ای روشن برای فروش محصولات در خارج از کشور و بازارهای بین‌المللی می‌شود که در این راستا ما توانسته‌ایم در سال گذشته نانومحصولات تولیدی شرکت را به کشور عراق صادر کنیم و در حال حاضر در حال مذاکره با یک شرکت ترکیه‌ای برای اعطای نمایندگی در این کشور هستیم.

وی درباره کاربرد این محصول گفت: قابلیت تهیه فیلم‌های نازک پلیمری از این محصول و ابرآبگریزی سطوح باعث شده که از آن در صنایع پلاستیک، صنایع ضدغبار و ضدبخار و همچنین محصولات خودرویی نظیر مکمل‌های سوخت و موتورشوی خودرو و سم‌های مختلف نظیر حشره‌کش‌ها و دافع حشرات استفاده شود.

کوهستانیان با تاکید بر اینکه در سال ۹۷ بیش از ۲۰۰ تن نانوپلیمر سیلیکونی تولید شده و با توجه به کارایی بالاتر و عملکرد بهتر در صنایع مختلف توانست محبوبیت بالایی در بین محصولات مشابه کسب کند، اظهار کرد: به همین دلیل در سال ۹۷ این محصول به فروش بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال رسید. بخش قابل توجهی از این فروش علاوه بر شرکت‌های داخلی، در کشور عراق بوده است.

وی از اقدام برای گرفتن گواهی نانومقیاس برای ۳ نانومحصول "مکمل بنزین"، "اسپری ضدغبار حاوی نانوذرات سیلیکون" و "کیسه زباله آنتی‌باکتریال حاوی نانوذرات" خبر داد و افزود: این شرکت با توجه به فعالیت گسترده خود در حوزه‌های مختلف نظیر پتروشیمی، پلیمر، مواد شیمیایی نانو و محصولات گیاهی و حجم بالای سفارش‌ها و کمبود فضای تولید، در حال حاضر اقدام به احداث کارخانه‌ای متمرکز در شهرک صنعتی شمس‌آباد کرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: