کد خبر: ۱۶۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۷ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۸
شرکت خودروسازی باک (Briggs Automotive Company) با همکاری شرکت هایدال از نانوکامپوزیت‌هایی برای تقویت بدنه خودروهای خود استفاده می‌کند.
شرکت هایدال اعلام کرد از کامپوزیت تقویت شده با گرافن این شرکت برای ساخت پنل‌های بدنه در خودروی جدید BAC Mono R استفاده شده است.

شرکت خودروسازی باک (Briggs Automotive Company) همکاری مشترکی با شرکت هایدال و پنتاکسیا آغاز کرده است تا با کمک این دو شرکت، بدنه سبک برای خودرو BAC Mono R تولید کند.

 در بدنه این خودرو از کامپوزیت کربنی تقویت شده با گرافن استفاده شده است.

در اکتبر ۲۰۱۸، هایدال اعلام کرد که این شرکت گرنت تحقیق و توسعه را از شبکه Niche Vehicle دریافت کرده تا با استفاده از این حمایت مالی اقدام به توسعه کامپوزیت‌های نانویی کند؛ کامپوزیت‌هایی که قابل استفاده در پنل‌های بدنه خودرو است.

این شرکت خودروسازی با استفاده از نانوکامپوزیت شرکت هایدال اقدام به تولید قطعات و ابزارهایی کرده است. استفاده از این نانوکامپوزیت موجب شده تا ضریب انبساط حرارتی در بدنه خودرو بهبود یابد، عاملی که برای این شرکت خودروسازی مهم بوده و می‌تواند کیفیت و پایداری را افزایش دهد.

کیث برودبنت مدیرعامل شرکت هایدال می‌گوید: «در این پروژه هایدال با بهبود زنجیره تولید موجب شده تا عملکرد مواد در این شرکت خودروسازی ارتقا یابد. هرچند که تمرکز روی بخش خودروسازی است، دانش و نتایج به‌دست آمده می‌تواند برای تولید ابزارهای مورد استفاده در بازارهای مختلف استفاده شود.»

یان بریج، از مدیران این شرکت می‌گوید: تولیدکنندگان پیشرو در خودروسازی نقش مهمی در این صنعت داشته و به نوعی مسیرساز برای تولید انبوه به شمار می‌روند.

به گفته وی، پس از موفقیت اولیه در بخش تحقیق و توسعه با شرکت هایدال و پنتاکسیا آنها می‌توانند مسیر تازه‌ای برای ورود پنل‌های کامپوزیتی تقویت شده با گرافن باز کنند، به طوری که این فناوری به زودی وارد صنعت خودروسازی شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: