کد خبر: ۱۶۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۲ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۸
دبیر علمی نخستین همایش ملی "شهر پایدار و گام دوم انقلاب" از ارسال بیش از ۴۰۰ مقاله به دبیرخانه این همایش خبر داد و گفت: ۵۰ عنوان از این مقالات در قالب دو جلد کتابِ یک هزار صفحه‌ای جمع‌آوری شده و روز اختتامیه از این کتاب‌ها رونمایی می‌شود.
 میکائیل جمال‌پور با اعلام این خبر اظهار کرد: مقالات انتخاب شده از بین مقالاتی بوده که حرف تازه، راهکار نو و برنامه عملیاتی جدیدی داشته‌اند.

وی ادامه داد: مقالات این همایش متضمن راهکارهای علمی است که قابلیت تبدیل شدن به برنامه‌های عملیاتی برای شهر پایدار و الگو را دارا باشد.

جمال‌پور افزود: بیش از ۴۰۰ مقاله علمی از طریق اساتید استان آذربایجان شرقی و فرا استانی به دبیرخانه همایش رسیده و شوراهای اسلامی شهرهای استان‌های دیگر نیز از این همایش استقبال خوبی داشته‌اند.

دبیر علمی نخستین همایش ملی "شهر پایدار و گام دوم انقلاب" ادامه داد: از بین این تعداد، ۱۲ مقاله برای ارائه در پنل‌های تخصصی انتخاب شده است.

وی دو کلید واژه این همایش را شهر پایدار و گام دوم انقلاب عنوان کرد و گفت: بحث‌های مطرح شده در این همایش هم تخصصی و هم عمومی خواهد بود و به طور کلی به تمامی مردم تبریز مربوط می‌شود. به عبارتی تمام آحاد مردم تبریز به طور مستقیم و غیر مستقیم درگیر این همایش هستند.

جمال‌پور هدف از این مقالات را راهی برای رسیدن به رفاه عمومی دانست و افزود: تلاش داریم از طریق این مقالات به راهکارهایی در این خصوص برسیم و این مقالات تبدیل به یک مطالبه عمومی شود، چرا که شهر تبریز می‌تواند مشتمل بر ویژگی‌های یک شهر الگو یا نمونه باشد.

دبیر علمی نخستین همایش ملی "شهر پایدار و گام دوم انقلاب" خاطرنشان کرد: این همایش فرصت و عرصه مناسبی فراهم کرد تا دیدگاه‌های اساتید دانشگاهی نیز ارائه داده شود. همچنین برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته تا پس از این همایش نیز نشست‌های علمی و همایش‌های کوچک مقطعی برگزار شود تا حین این نشست‌های علمی ارتباط شهرداری با فضای دانشگاه برقرار شود.

وی این اقدام را ارتباطی دو سویه خواند و گفت: شهرداری دانشگاه را فعال می‌کند و دانشگاه نیز توان علمی خود را در اختیار شهرداری قرار می‌دهد.

جمال‌پور همچنین با اشاره به تنوع بحث‌های مطرح شده در مقالات این همایش، تصریح کرد: ترافیک، فضای سبز، سد معبر، معماری، علمی و پژوهشی، سبک زندگی، اخلاق و معنویت، فرهنگ و تمدن، حقوق شهروندی و ... از جمله این مباحث به شمار می‌رود.

دبیر علمی نخستین همایش ملی "شهر پایدار و گام دوم انقلاب" اظهار کرد: در دهه فجر ۹۷ مقام معظم رهبری بیانیه گام دوم انقلاب را مطرح کردند و تمام علاقه‌مندان به رفاه عمومی و داشتن شهری پاک و زیبا به این نکته رسیدند که اگر می‌خواهیم شهرمان را نمونه و الگو کنیم، باید با الهام و استناد به بیانیه گام دوم باشد.

جمال‌پور یادآور شد: امیدواریم با برپایی شایسته این همایش و تحقق موارد آن، در ۲۹ بهمن سال ۹۸ با دست پر به خدمت مقام معظم رهبری برسیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: