کد خبر: ۱۶۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۶ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
اثر «به زلالی یک عشق» از ایران درودی، نقاش پیشکسوت در بزرگراه شهید همت تقاطع توانیر نصب شد.
به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه شش تهران، تابلو نقاشی «به زلالی یک عشق» که سال ۱۳۵۶ توسط ایران درودی در ابعاد ۲*۳ متر خلق شده بود، از بزرگترین آثار این هنرمند محسوب می‌شود.

درودی درباره این اثر  خود می‌گوید: اسفند ۱۳۸۰ رئیس وقت موزه هنرهای معاصر تهران «به زلالی یک عشق» را مهره گمشده نقاشی معاصر ایران خواند و جای آن را در گنجینه موزه هنرهای معاصر خالی دانست. «به زلالی یک عشق» در تمام این ۳۰ سال خریداران فراوانی داشت، اما من به جهت شدت علاقه‌ام از فروش آن امتناع کردم. اما مدتی بعد در اسفند سال ۸۰ تصمیم گرفتم اثری را که بسیار دوست می‌دارم به مردم ایران هدیه کنم تا ادای دینی به ملت بزرگ ایران باشد که همواره همراه و مشوق من بوده‌اند. 

بر این اساس اثر «به زلالی یک عشق» در مراسمی به مردم ایران هدیه شد و هم اکنون در موزه هنرهای معاصر نگهداری می‌شود.
درودی همچنین در مورد خلق این اثر گفته است: «به زلالی یک عشق» در یازده ساعت خلق شد و به روز دوم نرسید. آن روزگار از منظر زندگی خصوصی و هنری در اوج خوشبختی بودم و درست به همین دلیل «به زلالی یک عشق» همان‌قدر که ساده است، عرفانی و سرشار از زندگی و امید جلوه می‌کند.

ایران درودی تجربه برگزاری ۶۴ نمایشگاه انفرادی در موزه‌ها و گالری‌های معتبر دنیا را دارد و ۸۰ فیلم مستند ساخته است. همچنین هشت اثر نفیس او در گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران و برخی از آثارش در دیگر موزه‌های دنیا وجود دارد.

اردیبهشت سال جاری مراسم واگذاری زمین و افتتاح پروژه عمرانی موزه ایران درودی، هنرمند نقاش بعد از چهار سال پیگیری و تلاش، عصر روز سه‌شنبه (۳۱ اردیبهشت ماه) با حضور این بانوی هنرمند و پیروز حناچی (شهردار تهران) برگزار شد. 

قرار است ۱۹۵ تابلو این هنرمند که به صورت محضری به ملت ایران بخشیده شده، بعد از ساخت موزه که نقشه آن را جهانگیر درویش - معمار ورزشگاه تختی - هدیه کرده، به نمایش گذاشته شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: