کد خبر: ۱۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۵
یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا؛
بارسلونا هنوز در شوک شکست به رئال مادرید در ال کلاسیکو به سر می برد که باید به مصاف تیم دیگری از مادرید برود و این بار اتلتیکو. بایرن مونیخ هم در دیداری خانگی به مصاف بنفیکای پرتغال می رود.
بارسا به یک مادریدی سرسخت دیگر رسید/ بایرن میزبان بنفیکا

بارسلونا شنبه شب پس از ۳۹ بازی شکست ناپذیری در ورزشگاه نیوکمپ به رئال مادرید باخت که این موضوع چه بسا بتواند بر عملکرد سه شنبه شب این تیم مقابل اتلتیکومادرید تاثیرگذار باشد. 

البته لوییس انریکه، سرمربی بارسا، گفته بازی ال کلاسیکو برای وی و تیمش تمام شده است. وی گفت: برای من ال کلاسیکو تمام شد. این شکست آنقدرها هم که شما فکر می کنید دردآور نیست. ما بسیاری از بازی ها را بدون شکست پشت سر گذاشته ایم اما این شکست می تواند درس عبرتی باشد برای تیم ما. کسب همه عناوین با مشکلاتی رو به رو بوده که بازیکنان ما نسبت به آن اطلاع دارند. اگر ما نتوانیم در پایان قهرمان لالیگا شویم، ۳۹ بازی بدون شکست ماندن معنایی پیدا نمی کند.

اتلتیکو در فصل ۱۴-۲۰۱۳ موفق شد در همین مرحله از رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا تیم بارسلونا را حذف کند. این تیم در آن فصل از رقابتها در شش بازی مقابل بارسا شکست ناپذیر بود البته در سه بازی گذشته خود در نیوکمپ شکست خورده است. 

بارسا برای این بازی چشم به ساق های لیونل مسی دارد که می تواند با به ثمر رساندن تنها یک گل، شمار گل های خود را به ۵۰۰ برساند. 

یکی از خوشبختی های اتلتیکو در این بازی این است که دیه گو گودین و استفان ساویچ در بازی حضور دارند و می توانند از قدرت مهاجم آرژانتینی بارسا کم کنند. 

بارسلونا در شش مصاف قبلی با اتلتیکومادرید به پیروزی رسیده است و اگر بازی هفتم هم به سود بارسا به پایان برسد یک رکورد در تاریخ رویارویی دو تیم به ثبت خواهد رسید. 

اتلتیکو در هیچکدام از هشت بازی قبلی خود در رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا با تیم های اسپانیایی بیش از یک گل به ثمر نرسانده است. 

بارسلونا در رقابتهای لیگ قهرمانان اروپای این فصل شکست ناپذیر بوده و در ۱۰ بازی خانگی مقابل حریفان در سانتیاگو برنابئو پیروز بوده است. 

در یکی دیگر از بازی های سه شنبه شب، بایرن مونیخ آلمان در آلیانتس آرنا میزبان بنفیکای پرتغال خواهد بود. این دو تیم سال های سال است که با یکدیگر بازی نکرده اند. آخرین رویارویی دو تیم به سال ۱۹۹۶ بازمی گردد که بایرن مونیخ در جام یوفا مقابل بنفیکا پیروز شد. 

بایرن با ۱۵ امتیاز از گروه خود صعود کرده و تنها یک شکست داشته است در حالیکه بنفیکا با ۱۰ امتیاز و دو شکست از گروه خود صعود کرده است. بایرن اما در مرحله یک هشتم نهایی کار به مراتب دشوارتری از حریف پرتغالی خود داشته است. بایرن در دو دیدار سخت و طاقت فرسا با مجموع ۶ بر ۴ از سد یوونتوس گذشته در حالیکه بنفیکا با نتیجه مجموع ۳ بر یک از سد زنیت روسیه گذشته است.

این دو تیم در مجموع شش بار با یکدیگر بازی کرده اند که سهم بایرن چهار  پیروزی بوده است حال آنکه بنفیکا فقط توانسته دو بار باواریایی ها را متوقف کند. 

روی ویتوریا، سرمربی بنفیکا، در خصوص رویارویی با بایرن مونیخ اظهار کرد: بایرن حریف بسیار دشواری است اما این تیم در این فصل از رقابتها در مقاطعی با مشکلاتی هم رو به رو بوده است. ما غیرممکن ها را ممکن کرده ایم و باروحیه به مصاف بایرن خواهیم رفت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: