کد خبر: ۱۶۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۲ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
مربی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان با بیان اینکه علیرضا دبیر بخوبی با روحیات کشتی‌گیران نوجوان آشنایی دارد، گفت: صحبت او مبنی بر اینکه از کشتی‌گیران این رده توقع کسب نتیجه ندارد هوشمندانه بود.
عبدالکریم کاکاحاجی درباره آخرین وضعیت تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان ایران در آستانه اعزام به رقابت‌های قهرمانی جهان، اظهار کرد: نهمین اردوی تیم ملی را در آستانه اعزام به رقابت‌های جهانی بلغارستان پشت سر می گذاریم و خوشبختانه تمامی نفرات تیم ملی از آمادگی بدنی و روحی خوبی برای حضور در این رقابت‌ها برخوردارند. برای دفاع از عنوان قهرمانی به این رقابت‌ها می‌رویم، هر چند برای گرفتن نتیجه اصلا به بچه‌ها فشار بدنی و روحی وارد نکردیم. برای ما مهم نیست که باز هم حتما قهرمان جهان شویم، هر چند دوست داریم و برای رسیدن به آن تلاش می‌کنیم اما نه اینکه برای کسب قهرمانی کاری کنیم کشتی گیران نوجوان از ادامه فعالیتشان زده شوند.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان تصریح کرد: خوشبختانه با فرشاد علیزاده همکاری و هماهنگی کامل داشتیم تا بچه‌ها بابت گرفتن نتیجه استرس نداشته باشند و یا به آن‌ها برای کاهش وزن فشار بیاوریم، البته از آنجا که فاصله رقابت‌های قهرمانی کشور(بهمن ۹۷) با مسابقات قهرمانی آسیا و جهان زیاد است و نوجوانان در سن رشد قرار دارند بالطبع برخی از آن‌ها وزنشان بالا می‌رود که مجبور بودیم برای ۲ یا ۳ نفر آن‌ها تا ۳ کیلوگرم کاهش وزن داشته باشیم. تنها نگرانی ما وزن کشی در ۲ روز مسابقات است که ممکن است به این نفرات فشار وارد شود.

وی خاطرنشان کرد: لازم است با همفکری مسئولان فدراسیون راهکاری اندیشیده شود تا فاصله رقابت‌های قهرمانی کشور نوجوانان با مسابقات آسیایی و جهانی کمتر شود تا برخی کشتی‌گیران دچار افزایش وزن بواسطه قرار داشتن در سن رشد نشوند.

کاکاحاجی با بیان اینکه در رده نونهالان فقط در حال آموزش به کشتی‌گیران بوده و نه تمرین دادن آن‌ها، گفت: معتقدم فشار آوردن به کشتی‌گیران نوجوان باعث می‌شود آن‌ها از کشتی زده شوند و عمر قهرمانی‌شان کوتاه شود. مربیان این دو رده باید با آرامش کار کنند و تحت تاثیر فشارهای کسب نتیجه نباشند. این در حالیست که در ایران کسب نتیجه حتی در رده نوجوانان برای رسانه‌ها اهمیت زیادی دارد و مربیان به نوعی تحت فشار کسب نتیجه بوده‌اند. البته ما سال گذشته قهرمان جهان شدیم و امسال هم برای قهرمانی به این رقابت‌ها می‌رویم. در کشورهایی مثل روسیه هم به رده نوجوانان برای کسب نتیجه فشار نمی‌آورند و همین امر باعث شده این نفرات بخوبی خود را به رده های بالاتر برسانند و تبدیل به قهرمانان بزرگی شوند.

وی درباره صحبت‌های علیرضا دبیر خطاب به نوجوانان آزادکار مبنی بر اینکه از آن‌ها توقع کسب نتیجه ندارد، گفت: حرف او هوشمندانه بود و نشان از شناخت خوبش از این رده دارد. دبیر فهیم است و می‌داند چطور با کشتی‌گیران نوجوان برخورد کند. او خودش در رده نوجوانان کشتی گرفته و بخوبی با شرایط روحی و روانی و اهمیت این رده آگاه است. دبیر خودش سال‌ها وزن کم کرده و قهرمان المپیک بوده، ضمن اینکه در کار مدیریتی نیز تجربیات خوبی دارد، به او اعتقاد داریم و مطمئنیم می‌تواند موفق باشد، البته نیاز به زمان دارد و باید به او برای اجرای برنامه‌هایش زمان داد.

سرمربی تیم ملی نونهالان کشتی فرنگی در پایان با آرزوی موفقیت برای مسئولان جدید فدراسیون کشتی، گفت: آرزوی قلبی ما این بود روزی برسد که حمید سوریان در کنارمان باشد و کشتی را به سمت جلو ببرد. او اسطوره کشتی است و همه کشتی‌گیران از او الگو می‌گیرند. سوریان هم از نظر فنی و هم اخلاقی در کشتی جهان الگوست و بودنش به همه ما انگیزه می دهد. بارها گفته‌ام کسب ۷ طلای جهان و المپیک شوخی نیست، اگر بخواهیم ۷ بار آن را بنویسیم خسته می‌شویم چه برسد به اینکه آن‌ها را بدست بیاوریم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: