کد خبر: ۱۶۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
دانشمندان دانشگاه "ام.آی.تی" در پژوهش جدید خود، برای بررسی فرآیند شکل‌گیری بافت جنین، از نوعی الگوریتم ریاضی استفاده کردند.
به نقل از ام.آی.تی نیوز، جنین هنگام رشد، از الگوهای از پیش تعیین شده شکل‌گیری بافت پیروی می‌کند؛ در نتیجه افراد یک گونه مشابه اندام و شکل بدنی یکسانی دارند.

دانشمندان دانشگاه "ام.آی.تی"(MIT)، یک ویژگی مهم در مورد بافت جنین کشف کرده‌اند که می‌تواند نحوه انجام شدن این فرآیند را توضیح دهد. دانشمندان با بررسی مگس میوه، دریافتند که شکل‌گیری بافت، توسط شبکه‌ای از پروتئین‌ها ایجاد می‌شود که مانند تور ماهیگیری به یکدیگر متصل هستند و مسیرهایی را به وجود می‌آورند که بافت‌ها می‌توانند از آنها برای شکل‌گیری استفاده کنند.

"آدام مارتین"(Adam Martin)، استادیار زیست‌شناسی دانشگاه ام.آی.تی و از نویسندگان این پژوهش گفت: ما دریافتیم که در این شبکه، فراوانی وجود دارد. سلول‌های این شبکه با هم در تعامل هستند و به صورت مکانیکی با یکدیگر ارتباط دارند اما سلول‌ها به تنهایی نمی‌توانند نقش مهمی بر عهده داشته باشند. اگر یکی از سلول‌های این شبکه آسیب ببیند، سلول‌های دیگر می‌توانند اتصال خود را با بخش‌های متفاوت بافت حفظ کنند.

دانشمندان ام.آی.تی برای نشان دادن ویژگی‌های این شبکه، از نوعی الگوریتم استفاده کردند که معمولا ستاره‌شناسان از آن برای بررسی ساختار کهکشان‌ها استفاده می‌کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: