کد خبر: ۱۶۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۳ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۸
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران گفت: فعالیت حدود دو هزار بانوی طلبه در مدارس امین کشور از برکات تشکیل ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش است.
معصومه ظهیری  اظهار کرد: بیش از یک دهه از عمر ستاد همکاری ها می‌گذرد که وظیفه اصلی آن تسهیل کننده همکاری ها میان این دو نهاد است.

عضو ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش اظهار کرد: این موارد شامل تدوین متون و حضور مبلغان در اردوهای آموزش و پرورش و مباحث مربوط به فرهنگیان است.

ظهیری بیان کرد: ماده ۲۸ (دانشگاه فرهنگیان) که اخیرا مساله آن حل و فصل شد، در رابطه با حضور طلاب در دانشگاه فرهنگیان امتیازاتی را قائل شده است.

وی ادامه داد: تعداد رشته هایی که طلاب می توانند در آن شرکت کنند به ماده ۲۸ نیز افزوده شده است. امروز بحث آموزش ابتدایی و برخی از رشته ها نیز به این ماده اضافه شده که از نظر جذب بیشتر طلاب و همچنین گذراندن پیش نیازهای لازم برای ورود به آموزش و پرورش امری ضروری است.

به گزارش روز شنبه ستاد همکاری های حوزه، ظهیری افزود: سند تحول در ارتباط با دین و حضور طلاب بیش از ۵۰ مورد در آموزش و پرورش را مورد تاکید قرار داده که لازم است این دو نهاد در تحقق این نکات مهم با یکدیگر همکاری داشته باشند.

حضور بانوان طلبه در بیش از صد مدرسه معارف اسلامی

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: فعالیت بانوان طلبه در مدارس معارف اسلامی از موضوعات مهم است. این افراد تاکنون با  بیش از ۱۰۰ مدرسه اسلامی همکاری و همراهی داشته‌اند.

وی افزود:  بنا داریم این مدارس را با استفاده از مکان هایی که حوزه علمیه خواهران و برادران دارند، در  فضای مناسب زیر نظر حوزه های علمیه توسعه داده و راه اندازی کنیم.

ظهیری گفت: مدارس اسلامی برای ما دارای امتیازاتی است که از نظر پیش حوزوی از آن استفاده می کنیم و زمینه جذب دانش آموزان در سطح ۲ حوزه را فراهم می آوریم. در این راستا تعدادی از استان ها داوطلب تاسیس مدارس اسلامی شده‌اند.

ظهیری ادامه داد: از زمان های گذشته ارتباط و تعامل میان آموزش و پرورش و حوزه وجود داشت، مدارس معارف اسلامی یکی از این ظرفیت‌ها است.

فعالیت حدود دو هزار بانوی طلبه در مدارس امین

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران عنوان کرد: قریب به دو هزار نفر از بانوان مبلغه در مدارس امین فعالیت دارند.

وی اظهار کرد: حدود هزار نیروی رسمی و بیش از ۹۰۰ نیروی غیررسمی و داوطلب در مدارس امین فعالیت می کنند و سایر طلاب به صورت پاره وقت در برگزاری مراسم ها و پاسخگویی به سوالات و برپایی نماز فعالیت دارند که این افراد به صورت غیر موظف با ستاد همکاری می کنند.

ظهیری ادامه داد: موظفی ها و طلاب دانش آموخته به عنوان مبلغ جذب نهادهای مرتبط همچون بنیاد شهید، کمیته امداد، بهزیستی، آموزش پرورش، آموزش عالی و نهاد رهبری در دانشگاه‌ها می شوند.

وی تصریح کرد: افرادی که طبق ماده ۲۸ امتحان داده  و یا طلاب فارغ التحصیلی که مجددا در کنکور شرکت کرده‌اند و یا به عنوان تربیت معلم سابق و یا همان دانشگاه فرهنگیان فعلی در رشته خود تحصیل می‌کنند، در این گروه قرار دارند.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: طلابی که با مدرک کارشناسی ارشد وارد آموزش و پرورش شده اند، نیز می توانند از این مزیت استفاده کنند. در حال حاضر تعداد زیادی از طلاب سطح ۲، سطح سه را در یکی از رشته های مرتبط در دانشگاه سپری کرده و با مدرک دانشگاه جذب آموزش و پرورش می‌شوند.

بانوان طلبه معاونان پرورشی مدارس دخترانه

ظهیری تصریح کرد: بانوان طلبه به دلیل مبلغ بودن به عنوان معاون پرورشی در مدارس به فعالیت می‌پردازند. در این خصوص نیروهای خوبی از دانش آموختگان مسئولیت های مهم را عهده دار بوده‌اند که تعدادی از فارغ التحصیلان جامعه الزهرا و حوزه های علمیه خواهران که در مراکز مشغول فعالیت می‌باشند از این جمله هستند.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران افزود: افراد نخبه دیگری نیز از طلاب در شوراهای ادواری انقلاب فرهنگی فعال هستند و پست های کلیدی کشور را بر عهده دارند.

ظهیری تصریح کرد: برخی از اساتید به چهار زبان دنیا صحبت می‌کنند، معینه حج بوده و به زبان اردو، انگلیسی، فرانسه و عربی تسلط دارند و مقالات را به زبان انگلیسی ترجمه می کنند.

در زمینه  تربیت مربی مهدویت موفق عمل کرده ایم

وی گفت: مجموعه نیروهای حوزه برای ورود به هر کاری باید دوره‌های الزامی را بگذرانند. برای نمونه تربیت مربی مهدویت دو دوره  شامل دوره عمومی آشنایی با مهدویت و دوره تکمیلی و تخصصی و پس از آن دوره تربیت مربی را باید سپری کنند.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران تاکید کرد: در صورتی که افراد  گواهی نامه دوره تربیت مربی داشته باشند، می توانند تدریس کنند.

اکثر مربیان بسیج از اساتید حوزه خواهران هستند

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران اظهار کرد: نهادهای تبلیغی شامل دفتر تبلیغات، سازمان تبلیغات و اوقاف و یا حوزه این نیروها را پرورش داده و به نهادهای متولی می سپارند و در نهایت نهادهای دیگر از مبلغان ما استفاده می کنند.

وی تصریح کرد: سرگروه‌ها همانند حلقه صالحین چند گروه هستند. همه این افراد طلبه به شمار می روند. این افراد دوره دیده، گزینش و مصاحبه می شوند و در برخی از رده های کاری استعلام می شوند.

ظهیری افزود: مشاورین چند گروه هستند.مشاورینی که علاوه بر حوزه، دروس دانشگاهی نیز خوانده اند، برخی در دانشگاه فوق لیسانس روانشناسی خوانده اند و یا دکترای روانشناسی دارند و مشاور هستند؛ تعدادی نیز دوره مهارتی را گذرانده اند.

وی خاطرنشان کرد: هیچ فردی بدون پرونده مجاز به فعالیت نیست. در این نهاد قوانین سخت گیرانه تر از سازمان‌ها و نهادهای دیگر است؛ چرا که علاوه بر مصاحبه های تخصصی مباحث اخلاقی و مسائل خانوادگی نیز بررسی می شود.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران اظهار کرد: ممکن است در استانی و یا سایر مراکز کار غیر تخصصی انجام داده باشند که در صورت گزارش و پس از بررسی کمیته انضباطی پرونده لغو خواهد شد.

همکاری با آموزش و پرورش در لایحه های مختلف

ظهیری تاکید کرد: در فرآیند جذب جدید، از افراد مرتبط با رشته های حوزه مانند فارغ التحصیلان سطح سه تاریخ، رشته های سطح سه تعلیم و تربیت و سطح ۳ مطالعات زنان که رشته های مرتبط با آموزش و پرورش هستند، بیشتر استفاده خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: