کد خبر: ۱۶۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۸
"ویرجین هایپرلوپ وان"روابط خود را با عربستان سعودی گسترش داده و عربستان می‌خواهد با کمک شرکت "ویرجین هایپرلوپ وان" طولانی‌ترین تونل هایپرلوپ دنیا را به طول 35 کیلومتر در شهر اقتصادی ملک عبدالله بسازد.
به نقل از گیزمگ، شرکت "ویرجین هایپرلوپ وان"(Virgin Hyperloop One) روابط خود را با عربستان سعودی گسترش داده و اعلام کرده است که دو برنامه برای توسعه مسیر آزمایشی جدید در غرب این کشور دارد.

این همکاری به احداث طولانی‌ترین تونل هایپرلوپ در جهان منجر خواهد شد و برای آزمایش فناوری هایپرلوپ و وسعت دید کشورهای حوزه خلیج فارس نسبت به این سیستم حمل و نقل آینده‌نگرانه استفاده خواهد شد.

سامانه توسعه یافته و آماده هایپرلوپ می‌تواند افراد و بارها را از طریق لوله‌ها یا تونل‌های نزدیک به شرایط خلاء با سرعتی نزدیک به سرعت صوت جابجا کند.
"ویرجین هایپرلوپ وان" تنها یکی از چندین شرکت و استارتاپی است که در حال توسعه این فناوری هستند و تاکنون موفق به آزمایش 500 متری در کالیفرنیا با سرعت 387 کیلومتر در ساعت شده است.

اما یک تونل 35 کیلومتری برنامه‌ریزی شده برای اتصال شهر اقتصادی ملک عبدالله به شمال جده اجازه خودنمایی بیشتری به هایپرلوپ می‌دهد.

این مرکز علاوه بر میزبانی از این تونل آزمایشی، یک مرکز تحقیقاتی و تولیدی نیز در دل خود خواهد داشت و امیدوار است "تاثیر سیلیکون ولی" را در منطقه سرعت ببخشد.

"محانود هلال" دبیر این پروژه گفت: داشتن هایپرلوپ در شهر اقتصادی ملک عبدالله به عنوان یک کاتالیزور برای ایجاد منطقه‌ای همچون سیلیکون ولی در عربستان و ایجاد توسعه نرم افزاری، تحقیقات فناوری پیشرفته و صنایع تولیدی عمل می‌کند.
لازم به ذکر است که تا راه‌اندازی این سامانه در عربستان راه زیادی باقی مانده است. عربستان سعودی و "ویرجین هایپرلوپ وان" ابتدا یک مطالعه را برای بررسی امکان راه‌اندازی و تأثیر این سامانه انجام خواهند داد.

این شرکت قراردادهای مشابهی با دولت‌های اسپانیا و هند نیز منعقد کرده است و همچنین راه‌اندازی یک سامانه هایپرلوپ را برای ایالت میزوری آمریکا پیشنهاد کرده است.

"ویرجین هایپرلوپ وان" قبلا هم در خاورمیانه فعالیت کرده است و نقشه‌هایی برای توسعه یک شبکه متصل کننده مراکز شهرهای بزرگ شامل شهر کویت، جده عربستان و مسقط عمان دارد.
این شرکت می‌گوید راه‌اندازی یک سامانه هایپرلوپ برای عربستان سعودی می‌تواند سفر 10 ساعته بین ریاض و جده را به فقط 76 دقیقه کاهش دهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: