کد خبر: ۱۶۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۶ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۸
‌مشاور عالی رئیس انجمن شیمی ایران گفت: ایجاد مرزهای مشترک میان علم و صنعت رسالت اصلی شیمی کاربردی است.
محمد رضا ایروانی در چهارمین کنفرانس شیمی کاربردی ایران که در پردیس دانشگاه ارومیه برگزار شد، با اشاره به اینکه انجمن شیمی ایران یکی از قدیمی‌ترین انجمن‌ها در کشور است، تصریح کرد: بیش از ۳۵ سال از فعالیت این انجمن در کشور می‌گذرد و در طی این سال‌ها پنج هزار نفر دانشجو پیوسته و وابسته تحت حمایت این انجمن در عرصه علمی کشور فعالیت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت نیروهای انسانی ماهر در عرصه تولیدی کشور از رسالت‌های دانشگاه است، خاطر نشان کرد: یکی از وظایف اصلی شیمی‌دان‌های کشور علاوه بر تربیت نیروی ماهر و کار آمد به‌کارگیری یافته‌های علمی ارزشمند آنها در صنعت و اقتصاد کشور است.

مشاور عالی رئیس انجمن شیمی ایران اظهار کرد: رسالت دیگر شیمی کاربردی حضور  در عرصه تولیدی کشور متناسب با تخصص است، چرا که نجات اقتصاد و تولید ملی کشور از وضعیت فعلی نیازمند حضور دانشگاهیان همراه با تخصص و علم به روز در عرصه‌های مختلف است.

ایروانی با تاکید بر اینکه تمامی کارخانجات تبدیلی در کشور توسط متخصصان شیمی در آزمایشگاه‌ها اداره می‌شود، یادآور شد: به دلیل گسترش فرایند تولید و توسعه و بالا بردن کیفیت محصولات تولیدی و اعمال استانداردهای مطلوب توجه به دانش علم شیمی و ارتقای این علم در کشور یک امر ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری ۱۰ همایش توسط انجمن شیمی ایران با همکاری دانشگاه‌های کشور در جهت ارائه یافته‌های علمی پژوهشگران این حوزه در کشور برگزار خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: