کد خبر: ۱۶۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۸
پخش‌کننده و تهیه‌کننده فیلم «خانه پدری» پیگیری‌های تازه‌ای را برای اکران سراسری این فیلم دنبال می‌کنند.
9 سال از ساخت فیلم «خانه پدری» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی کیانوش عیاری می‌گذرد و این فیلم که یکی از آثار توقیفی سینما در سال‌های گذشته بود در زمان مدیریت ابراهیم‌ داروغه‌زاده رفع توقیف شد، اما به این شرط که به طور محدود و در واقع در سینماهای هنر و تجربه که تعداد سالن‌ها و سانس‌های کمی دارد اکران شود؛ مسئله‌ای که عیاری زیر بار آن نرفت چون آن را غیرمنصفانه می‌دانست.

حال با تغییراتی که در نظام‌نامه اکران فیلم‌های سینمایی پیش آمده از جمله الزام به تعیین محدوده سنی مشخص برای فیلم‌ها، شرایط  امیدوارکننده‌تری برای اکران این فیلم به وجود آمده است و حتی اخیرا داروغه‌زاده، معاون پیشین نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی که جای خود را به محمدمهدی طباطبایی‌نژاد داده است، به ایسنا گفته بود: فیلم «خانه پدری» آقای عیاری مجوز نمایش دارد و فکر نمی‌کنم دیگر با رده بندی مشکلی برای اکران در سینماها داشته باشد و اگر جدی‌تر پیگیری شود مشکلی برای اکران ندارد.

و علی سرتیپی، مدیرعامل دفتر پخش فیلمیران که پخش «خانه پدری» را برعهده دارد، در گفت‌وگویی کوتاه با ایسنا از پیگیری‌های تازه برای اکران این فیلم خبر  می‌دهد و می‌گوید: تغییرات مدیریتی کمی در پیگیری ما وقفه ایجاد کرد ولی از آنجا که خود آقای عیاری هم  خیلی جدی پیگیر هستند ان‌شاءالله هفته آینده تکلیف مشخص خواهد شد.

«خانه پدری» برنده‌ تندیس بهترین فیلم، بهترین فیلمنامه و بهترین کارگردانی از هشتمین جشن انجمن منتقدان سینمایی است که با وجود داشتن پروانه‌ نمایش فقط یک روز در گروه هنر و تجربه در تهران اکران و بعد از پرده پایین کشیده شد.

 این فیلم با بازی مهدی هاشمی، شهاب حسینی، مهران رجبی، ناصر هاشمی و نازنین فراهانی محصول سال ۸۹ است. «خانه پدری» درباره داستان یک خانه قدیمی است که داستانی را از اواخر دوره قاجار تا اواخر دهه ۷۰ را در چند اپیزود روایت می‌کند.

در این فیلم ناصر هاشمی (نقش جوانی) و مهدی هاشمی (نقش میانسالی و پیری) شخصیت اصلی این فیلم با نام محتشم را که روایت زندگی‌اش از پانزده تا هشتاد سالگی به تصویر کشیده شده است بازی می‌کنند.
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: