کد خبر: ۱۶۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۶ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۸
علیرضا خمسه با بیان اینکه هنوز درباره حضور یا نبودش در سریال «پایتخت ۶» اطلاعی به او داده نشده است، گفت: خشایار الوند دلش می‌خواست بابا پنجعلی فوت کند و روحش بیاید پیش ارسطو یا نقی اما آقای تنابنده یکی از گزینه‌هایشان این بود که بابا پنجعلی فوت شده باشد و اصلاً حضور نداشته باشد.
علیرضا خمسه درباره حذف کاراکتر «باباپنجعلی» از سریال «پایتخت ۶» گفت: هنوز از طرف عوامل این سریال به من درباره حذف یا ادامه همکاری‌ام با مجموعه پایتخت اطلاع نداده‌اند. با این حال من برای گروه سازنده پایتخت آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم «پایتخت ۶» به شیرینی قسمت‌های قبلش باشد.

این بازیگر تاکید کرد: مخاطب دوست دارد خمسه را در شکل‌ها و نقش‌های مختلف ببیند. برای بازیگرها نیز هیچ چیزی جالب‌تر از این نیست که نقش‌های متفاوتی بازی کنند. من هم در حال پیگیری تور جهانی تئاترم هستم و پیشنهادهای سینمایی هم داشته‌ام.

او همچنین اظهار کرد: آخرین بار در اسفند ماه سال ۹۷ برای ساخت قسمت نوروزی این فیلم به ایران آمدم، قرارداد بستیم و آماده بودیم که سر کار برویم اما متاسفانه خشایار الوند فوت کرد. به این ترتیب تصویربرداری تعطیل شد و بازگشتم تا تور جهانی تئاتر «بگومگو» را ادامه دهم.

این هنرمند ادامه داد: من منتظر تلفن بچه‌های «پایتخت» هم بودم و هنوز نمی‌دانستم درباره شخصیت «باباپنجعلی» می‌خواهند چه کار کنند. خشایار الوند که زنده بود دلش می‌خواست «باباپنجعلی» فوت کند و روحش بیاید پیش ارسطو یا نقی زیرا در این صورت روح می‌توانست مقاطع مختلف سنی را بازی کند و جوانی‌ها و کشتی گرفتن‌های او را ببینیم اما آقای تنابنده یکی از گزینه‌هایشان این بود که «بابا پنجعلی» فوت شده و اصلاً حضور نداشته باشد.

او درباره اینکه خودش دوست داشته کدام اتفاق درباره این شخصیت بیفتد، توضیح داد: پیشنهاد خشایار الوند را بسیار دوست داشتم زیرا در این صورت «بابا پنجعلی» می‌توانست جوانی، ازدواج، کُشتی، ورزش و شکل‌های جدیدی را نشان دهد. به این ترتیب کاراکترش هم تکراری نمی‌شد.

این بازیگر سینما و تلویزیون درباره موفقیت مجموعه «پایتخت» و ادامه پیدا کردن آن، بیان کرد: در همه کارها وقتی یک ملتی نگاه واحد دارند یعنی یک آرمان، ایدئولوژی و هدف وجود دارد شرایط به درستی پیش می‌رود. در مجموعه «پایتخت» هم همین قانون صدق می‌کند. علت توفیق «پایتخت» تا قسمت پنجم این بود که گروه همه با هم همراه بودند زیرا به محض اینکه کسی کنار برود، قهر کند و نباشد، گروه متلاشی خواهد شد.

خمسه در ادامه صحبت‌های خود درباره حضور اسپانسر برای حمایت‌های مالی از آثار تلویزیونی، بیان کرد: یکی از اتفاقاتی که در صداوسیمای کشور ما رخ داد این بود که کالاهای فرهنگی که باید نشان‌دهنده ایدئولوژی و تفکر انقلابی باشد، دست بازار و تجارت افتاد؛ مثلا سریال «پایتخت» قرار است با انگیره‌ها و هدف‌هایی ساخته شود و آن را باید صدا و سیما بسازد، اما بعد از مدتی متوجه شدند این سریال مخاطب زیادی دارد، پس شرکت‌هایی به این سمت آمدند که پول ساخت آن را بدهند ولی در عوض تبلیغاتشان در فیلم وجود داشته باشد. این درحالی است که در یک پروژه تلویزیونی نباید کسی دخالت کند. کاری به یک سازمان خاص ندارم اما من هنرمندم و دلم می‌خواهد برای مردم کار کنم آنها نیز سازمان صداوسیمایی دارند که کارش تولید سریال است و من به شخصه دوست ندارم ماجراهای اقتصادی وارد فضای فرهنگی کشور شود.
به گزارش ایسنا، صبح امروز ـ چهارشنبه ـ تهیه‌کننده سریال پایتخت ـ از حذف کاراکتر پنجعلی و اضافه شدن شخصیت بهبود در سری ششم این مجموعه خبر داد.

اعلام غفوری درباره جزئیات دو اتفاق پروژه «پایتخت» یادآور شد: بهبود موقعیت‌های کمیک خوبی را در قصه به وجود می‌آورد. آقای خمسه هم در مصاحبه‌ای حذفشان از سریال را اعلام کرده بودند و با قصه جدیدی که طراحی شده بود نمی‌شد شرایط جدیدی را برای پنجعلی ایجاد کرد. فضا هم برای خمسه تکراری شده بود و هم تنابنده دیگر نمی‌توانست نوآوری کند چون هر شوخی که می شد با این کاراکتر داشته باشیم در این پنج مجموعه شده بود.
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: