کد خبر: ۱۶۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۵ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۸
آیین معرفی کتاب درس‌نامه غنا و موسیقی، متن کامل ۷۶ جلسه‌ درس خارج فقه مکاسب محرّمه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در موضوع غناء و موسیقی، روز سه‌شنبه در مرکز تخصصی فقهی ولی امر قم برگزار شد.
عضو هیأت علمی مرکز تخصصی فقهی ولی امر در این آیین، بابیان اینکه حرکت در مسیر دغدغه رهبر معظم انقلاب برای توجه به فقه مضاف و جدید ازجمله اهداف این مرکز تخصصی است گفت: در سیاست‌گذاری‌های علمی، تحقیقاتی و تهذیبی، توجه به مسائل فقهی جدید مورد تاکید می‌باشد.

حجت‌الاسلام ابوالقاسم مقیمی با اشاره به دیدگاه‌های فقهی و علمی رهبر فرزانه انقلاب افزود: معظم له از سال ۱۳۶۹ درس‌های خارج فقه خود را آغاز کرده‌اند و به موضوع‌هایی پیرامون جهاد، قصاص و مکاسب محرمه و نماز مسافر پرداخته‌اند.

وی بابیان اینکه این کتاب، مجموعه ۷۵ جلسه از دروس خارج فقه رهبر معظم انقلاب پیرامون غنا و موسیقی است تصریح کرد: رهبری در سلسله درس‌های خود به ابعاد مختلف غنا پرداخته‌اند که گردآوری و استفاده از ۱۰۰ روایت و پرداختن به دیدگاه‌های علمای مختلف ازجمله ویژگی‌های مهم این درس‌نامه می‌باشد.

وی توجه به پرسش‌های جدید پیرامون موسیقی و غنا را از دیگر ویژگی‌های این کتاب برشمرد و ادامه داد: در این کتاب ۴۸ پرسش اساسی و جدید پیرامون غنای محرم و موسیقی حرام جمع‌آوری و به تمام آن‌ها پاسخ‌داده‌شده است.

مقیمی بابیان اینکه رهبر معظم انقلاب به دنبال تدوین عرفی غنا هستند گفت: معظم له در سلسه درس‌های خارج خود به شاخص‌های مختلف غنا و موسی حرام پرداخته‌اند و این شاخص‌ها را تشریح کرده‌اند.

در این آیین کلیپی از درس خارج فقه مکاسب محرّمه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در موضوع غناء و موسیقی پخش شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: