کد خبر: ۱۶۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۳ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۸
یک شرکت دانش‌بنیان داخلی توانسته است در راستای تامین نیاز صنایع کشور، تجهیزات و ماشین‌آلات فرآیندی صنایع شیمیایی، معدنی، نفت و گاز و پتروشیمی، آب و فاضلاب، دارویی و غذایی را با فناوری داخلی تولید کند.
به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، امیرعباس اختراعی مدیرعامل شرکت طلایه‌داران صنعت فرآیند درباره محصولات دانش‌بنیان این شرکت و کاربرد آن در صنعت گفت: این شرکت به دلیل محصولات سیستم‌های ویژه فرآیندی دانش‌بنیان شناخته شده است، این شرکت سازنده و طراح پلانت‌های صنایع شیمیایی است و به طور کلی در رابطه با پلانت‌های فرآیندی کار می‌کند.

اختراعی یادآور شد: شرکت طلایه‌داران صنعت فرآیند حدود ۲۵ سال در این صنعت تجربه دارد و قابلیت‌های زیادی در تولید محصولات صنعتی و رفع نیازها با تولیدات دانش‌بنیان داخلی دارد.

وی گفت: ایران کشوری نفت خیز است که پروسه شیمیایی در آن زیاد است، یعنی به جای خام فروشی می‌شود مواد اولیه را طی فرآیندی به دیگر محصولات تبدیل کرد و در زنجیره ارزش افزوده خوبی قرار داد. در سال ۱۳۶۹ این شرکت با هدف طراحی، ساخت و راه اندازی صنایع مشتمل بر صنایع شیمیایی، نفت، معدنی، دارویی و غذایی کار خود را آغاز کرد، پیشرفت صنایع داخلی مربوطه و نیاز دسترسی به ماشین آلات با آلیاژهای ویژه موجب شد تا این شرکت با انتقال تکنولوژی و تقویت بخش مهندسی و ساخت، استمرار رشد و شکوفایی همراه با توسعه را در دستور کار خود قرار دهد.

اختراعی در خصوص صادرات محصولات شرکت طلایه‌داران گفت: عمده‌ترین مشکل ما برای انجام صادرات، نبود بانک‌های تسهیلگر دو طرف بین ایران و کشورهای هدف است که البته به خاطر محدودیت‌های تحریم این اتفاق افتاده است.

وی افزود: برای رونق تولید ساخت داخلی، اول باید کنترل و دقت خیلی ویژه‌ای بر واردات محصولات به داخل ایران باشد، باید موانع فنی و موانع رقابتی که در سایر کشورهای جهان و حتی مدعیان بنیان‌گذاران تجارت جهانی وجود دارد را رفع کنیم، در کنار آن فرهنگ خودباوری درباره محصولات داخلی بین مردم کشور بالا برود، برای رونق تولید داخلی باید برنامه جدی داشته باشیم و در حد حرف نباشد تا نسل آینده به ساخت تولید داخلی افتخار کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: