کد خبر: ۱۶۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۸ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۸
مطالعات کارشناسی نشان می‌دهد که جنگل‌های آلمان در معرض نابودی هستند و در این رابطه تغییرات اقلیمی نقش اصلی را ایفا می‌کند.
 کارشناسان آلمانی می‌گویند برای ترمیم خسارت‌هایی که تنها طی دو سال ایجاد شده، باید ۳۰۰ میلیون درخت کاشته شود و هزینه آن ۶۴۰ میلیون یورو برآورد می‌شود.

۲۰۰ سال پیش بخش زیادی از درختان آلمان از بین رفته بودند اما با تلاش فراوان در دهه‌های متمادی بازیافت جنگل‌ها میسر شد و آلمان به یکی از پردرخت‌ترین کشورهای اروپا تبدیل شد. اکنون این کشور دوباره با خطر نابودی جنگل‌های خود مواجه شده است.

بیش از هر چیز کاهش بارندگی، بالا رفتن دما و سوسک‌های پوست‌خوار باعث نگرانی شدید جنگل‌داران آلمان شده‌اند. اتحادیه جنگل‌داران این کشور برآورد کرده است میزان درخت‌هایی که در سال گذشته و سال جاری میلادی بر اثر بیماری و طوفان از بین رفته‌اند حدود ۷۰ میلیون متر مکعب است.

در عین حال حمل و نقل این درخت‌ها که اکثر آنها باید نابود شوند، حدود دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون یورو تخمین زده می‌شود.

اتحادیه جنگل‌داران آلمان معتقد است که جنگل‌های این کشور دچار "بزرگ‌ترین فاجعه قرن" شده‌اند.

این اتحادیه برآورد کرده که برای ترمیم جنگل‌ها باید دست‌کم ۳۰۰ میلیون درخت کاشته شود که هزینه آن ۶۴۰ میلیون یورو خواهد بود.

یولیا کلوکنر، وزیر کشاورزی آلمان، برای ترمیم جنگل‌ها طرحی تهیه دیده که در مجموع بیش از نیم میلیارد یورو هزینه برمی‌دارد.

کارشناسان معتقدند که بر اثر تغییرات اقلیمی روند نابودی جنگل‌ها ادامه خواهد داشت و گونه‌های مختلف درختان با آفت‌ها و بیماری‌های گوناگونی مواجه خواهند شد.

اولاف اشمیت، رئیس اداره امور جنگل‌های ایالت بایرن که یکی از ایالت‌های پرجنگل آلمان به‌شمار می‌رود می‌گوید: تقریبا تمامی گونه‌های درختی بایرن با مشکل‌روبرو هستند.

او در این راستا به جنگل‌ کاج سیاه در "فولکن‌برگ" بایرن اشاره می‌کند که بر اثر گستردگی قارچ دی‌پولدیا (Dipoldia) بیمار شده و امیدی به نجات آن نیست.

در برخی مناطق بایرن افزایش شمار شب‌پره ابریشم‌باف ناجور (Lymantria dispar) برای درختان آفتی جانکاه به‌شمار می‌رود و در مناطق دیگر سوسک کوسه یا بیماری "لکه دودی".

در مجموع جنگل‌هایی که از درختان شمشاد، افرا، راش، کاج نوئل، کاج سیاه و بلوط تشکیل شده‌اند در معرض خطر نابودی قرار دارند.

اشمیت می‌گوید، تغییرات اقلیمی به صورت مستقیم، یعنی کم‌آبی و تابش شدید آفتاب بر تاج درختان یا به شکل غیرمستقیم برای جنگل‌ها مشکل ایجاد می‌کند. غیرمستقیم به این معناست که بالا رفتن دمای هوا باعث افزایش شمار حشرات چوب‌خوار یا برگ‌خوار و قارچ‌ها شده است.

به گزارش دویچه‌وله، کارشناسان سلامت نیز در یک مورد مشخص برای جلوگیری از بیماری ریوی انسان هشدار داده‌اند. این مورد نگران‌کننده بیماری "لکه دودی" است که در درختان افرا پدید می‌آید و تنه درختان را می‌خورد. این آفت را گونه‌ای قارچ پدید می‌آورد که خشکیده آن در هوا پراکنده می‌شود و پس از ورود به ریه انسان، عفونت ایجاد می‌کند. 
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: