کد خبر: ۱۶۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۷ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۸
شرکت گوگل قصد دارد به منظور ختم قائله شکایت ۲۲۷ نفر از این شرکت مبنی بر عدم استخدام آنها به خاطر شرایط سنی، ۱۱ میلیون دلار به عنوان غرامت به آنها پرداخت کند.
 به نقل از انگجت، گوگل برای خاتمه دادن به پرونده‌هایی که از سال ۲۰۱۵ به جریان افتاده‌اند و از این شرکت برای تبعیض سنی و عدم استخدام به دلیل شرایط سنی شکایت کرده‌اند، در نظر دارد مبلغ ۱۱ میلیون دلار به این ۲۲۷ نفر که معتقدند که به رغم شایستگی و فقط به دلیل سن‌شان رد شده‌اند، پرداخت کند.

گوگل برای این کار و حصول توافق باید فعلا منتظر اجازه قاضی پرونده باشد. گوگل همچنین خود را متعهد به آموزش‌های بیشتر برای کارمندان و مدیران به منظور آگاهی بخشی بیشتر راجع به سن‌گرایی یا همان تبعیض سنی و مسائل مرتبط با سن کرده است.

این چالش در برابر گوگل به پرونده "رابرت هیث" در سال ۲۰۱۵ بازمی‌گردد. طبق گفته "هیث"، او برای شغلی درخواست داده بود و مصاحبه شده بود که استخدام کننده به وی گفته بود یک گزینه عالی برای تصدی آن است. اما فقط به دلیل شرایط سنی رد شده است.

شکایت "هیث" اندکی بعد با شکایت "شریل فیلکس" همراه شد. فیلکس مدعی است در حالی که گوگل ۴ بار با او در چهار زمان مجزا مصاحبه کرده است، اما طی یک مصاحبه به او گفته شده است که یک رزومه جدید را با تاریخ فارغ التحصیلی‌اش پر کند تا مصاحبه‌گران بتوانند ببینند چند ساله است و سپس درخواست او را رد کرده‌اند.

با فرض اینکه این توافق حاصل شود، ۲.۷۵ میلیون دلار از این ۱۱ میلیون دلار به صندوق وکلا واریز خواهد شد. حدود ۳۵ هزار دلار به هر شاکی تعلق خواهد گرفت و ۱۰ هزار دلار اضافی نیز به فیلکس به عنوان شاکی اصلی اعطا خواهد شد.

گوگل اولین شرکتی نیست که با تبعیض سنی درگیر است، بلکه تاکنون اینتل، اوراکل و فیسبوک، همه به رفتارهای مشابه متهم شده‌اند.

سن‌گرایی(Ageism) یا تبعیض سنی به کلیشه‌سازی یا تبعیض علیه یک فرد یا گروه به دلیل شرایط سنی گفته می‌شود. سن‌گرایی همچنین مجموعه‌ای از باورها، هنجارها و ارزش‌هایی است که برای توجیهِ تبعیض بر اساس سن فرد به کار می‌رود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: