کد خبر: ۱۶۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۳۱ تير ۱۳۹۸
فیلم انیمیشن «شیرشاه» که نسخه جدید از انیمیشن کلاسیک دیزنی در سال ۱۹۹۴ است توانست با آغاز کران در سینماهای آمریکا فروش جهانی خود را از مرز نیم میلیارد دلار عبور دهد.
به نقل از هالیوود ریپورتر، «شیرشاه» به کارگردانی «جان فاوارو» در نخستین هفته اکران در سینماهای آمریکا به فروش رکوردشکن ۱۸۵ میلیون دلاری دست یافت تا با ۱۰ روز نمایش خود بتواند به فروش جهانی چشمگیر ۵۳۱ میلیون دلاری برسد. 

این فیلم در آخر هفته میلادی که گذشت به فروش نزدیک به ۲۷۰ میلیون دلار در ۵۲ کشور جهان دست یافت و در تمامی بازارها رتبه نخست گیشه را به خود اختصاص داد که از آن جمله می‌توان به روسیه، استرالیا و کل منطقه آمریکای لاتین اشاره کرد. 

مجموع فروش خارجی این فیلم-انیمیشن هم‌اکنون ۳۴۶ میلیون دلار است؛ ۹۷.۵ میلیون دلار این مبلغ از محل سینمای چین به دست آمده که از هفته پیش میزبان محصول جدید دیزنی است. 

«شیرشاه» توانست رکورد فروش آغازین بازسازی‌های کمپانی دیزنی را به نام خود ثبت کند. پیش از این «دیو و دلبر» در سال ۲۰۱۷ با فروش ۱۷۴.۷ میلیون دلاری از این حیث رکورددار بود و ««آلیس در سرزمین عجایب» نیز در سال ۲۰۱۰ با فروش آغازین ۱۱۶ میلیون دلاری در آمریکا کار خود را شروع کرد. «کتاب جنگل» هم که کارگردانی آن را نیز «جان فاوارو» بر عهده داشت در اولین هفته اکران در آمریکا ۱۰۳ میلیون دلار فروخت و «علاء‌الدین» با فروش ۹۱.۵ میلیون دلاری در آمریکا کار خود را آغاز کرد و در نهایت به فروش جهانی ۹۸۸ میلیون دلار دست یافت.

رئال انیمیشن «شیرشاه» در میان تمامی آثار کمپانی دیزنی به غیر از محصولات مارول و لوکاس فیلم، رکورددار فروش آغازین در آمریکا (۱۸۵ میلیون دلار) است. 

«شیرشاه» از طریق تکنیک‌های واقعیت مجازی ساخته شده و نتیجه آن یک فیلم کامپیوتری شده است. این فیلم را نمی‌توان به عنوان یک اثر انیمیشن با تعاریف سنتی قلمداد کرد و می‌تواند در شاخه بهترین فیلم جوایز اسکار شرکت کند.

 «دونالد گلاور»، «جیمز ارل جونز» و «ست روگن» از جمله صداپیشگان نسخه جدید «شیرشاه» هستند. 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: