کد خبر: ۱۶۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۱ - ۳۱ تير ۱۳۹۸
"المپیک ۲۰۲۰ "(۲۰۲۰ Summer Olympics) ژاپن از این حیث که پر از فناوری‌های جالب و ربات‌های کارآمد است، قطعا هیجان انگیز خواهد بود. اکنون اسپانسرهای این المپیک از ربات‌های جدیدی که برای کمک به افراد توسعه داده‌اند، رونمایی کرده‌اند.
طی روزهای گذشته تویوتا از خودروی تمام برقی خود برای المپیک ۲۰۲۰ رونمایی کرد. طی مراسمی که در "ورزشگاه ملی"(National Stadium) ژاپن برگزار شد اسپانسرهای این مراسم از تمام ربات‌های خود رونمایی کردند.

تویوتا اخیرا از خودروی تمام برقی خود موسوم به "اِی پی اِم" که مخفف خودروی جابجا کننده افراد است، رونمایی کرد. تویوتا این خودرو را برای بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ طراحی کرده و توسعه داده است.

شرکت تویوتا روز گذشته اعلام کرد که خودروی تمام برقی "اِی پی اِم" را برای بازی‌های پارالمپیک تابستانی ۲۰۲۰(۲۰۲۰ Summer Paralympics) که تابستان سال آینده در توکیوی ژاپن برگزار خواهد شد، طراحی کرده است.
خودروی مذکور مجهز به سه ردیف صندلی است و قابلیت حمل پنج مسافر است و سرعت آن به ۱۲ مایل در ساعت (۱۹.۳ کیلومتر در ساعت) می‌رسد.

هر خودروی "اِی پی اِم" مجهز به "باتری لیتیوم-یون" بوده و با هر بار شارژ قادر است مسافتی در حدود ۱۰۰ کیلومتر را طی کند. از خودروی مذکور برای حمل مسافران به مسابقات مختلف المپیک ۲۰۲۰ استفاده خواهد شد.

شاید برایتان سوال باشد که چرا این خودرو درب ندارد؛ اما نداشتن درب یکی از قابلیت‌های خوب این خودرو است، زیرا علاوه بر افراد سالم افراد معلول نیز می‌توانند با ویلچر خود توسط صفحه برانکار مانند که از زیر خودرو به بیرون می‌آید، به راحتی سوار خودرو شوند.

این خودرو یک وسیله نقلیه تمام برقی مناسب برای افراد دارای معلولیت جسمی، بانوان باردار و افراد مسن به شمار می‌رود.

"ماساکی کومیا"(Masaaki Komiya) یکی از مقامات المپیک توکیو گفت: ژاپن به علت فناوری رباتیک خود شناخته شده است و بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۰ نیز جای خوبی برای نشان دادن آنها است.

کومیا معاون بخش مدیریت المپیک ۲۰۲۰ توکیو، گفت: ربات‌ها هیچ زمان باعث کنار گذاشتن نیروی کار انسانی نمی‌شوند، ربات‌ها اشیایی هستند که رابطه دوستانه‌ای با انسان‌ها دارند و می‌توانند در انجام بسیاری از امور به افراد کمک کنند.

شرکت خوروسازی ژاپنی "تویوتا"(Toyota) اسپانسر و توسعه دهنده ربات‌های المپیک ۲۰۲۰ ژاپن است.

به گفته مقامات شرکت تویوتا این شرکت ۱۶ ربات موسوم به "ربات‌های دستیار انسان" (human support robots) توسعه داده است و این ربات‌ها در استادیوم ملی همراه با پنج ربات پشتیبانی دیگر مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
از دیگر اسپانسرهای این المپیک تابستانی می‌توان به شرکت الکترونیکی ژاپنی و چندملیتی "پاناسونیک"(Panasonic)اشاره کرد. شرکت پاناسونیک فناوری موسوم به "لباس کمک به افزایش قدرت"(power assist suit) را توسعه داده است که افراد با پوشیدن آن قادر به حمل اجسام سنگین هستند. به گفته این شرکت ۲۰ دست از لباس‌های مذکور برای استفاده در بازیهای المپیک آماده هستند که می‌توانند به مهمانان در حمل چمدان خود و سایر اجسام سنگین کمک کنند.
"هیدیو هیراتا"(Hideyo Hirata)، مدیر خدمات فناوری بازی‌های المپیک توکیو گفت: این المپیک فرصت خوبی برای ما است تا به جهانیان نشان دهیم که چه قدر  ژاپن در زمینه فناوری و توسعه ربات‌ها پیشرفته است.

"مینورو یاماچی"(Minoru Yamauchi) مدیرکل شرکت تویوتا گفت: ما نیازهای افراد را بررسی می‌کنیم تا ببینیم چگونه می‌توانیم به آنها در انجام امور روزانه کمک کنیم و بنابر آن نیازها، ما ربات‌های مورد نیاز را توسعه می‌دهیم.

"یوشیفومی یوچیدا "(Yoshifumi Uchida) مدیرکل بخش پاراالمپیک پاناسونیک گفت:  یکی از دلایل توسعه فناوری"power assist suit" جمعیت سالمند ژاپن است. این فناوری سبب می‌شود تعداد بیشتری از زنان و جمعیت سالمند بتوانند به عنوان نیروی کار فعالیت کنند. ما می‌خواهیم جامعه‌ای را بسازیم که در آن افراد به دور از محدودیت‌هایی مانند جنسیت و سن کار کنند. فناوری مذکور کارایی افراد را تا ۲۰ درصد افزایش می‌دهد و با هر بار شارژ افراد می‌توانند تا چهار ساعت از آن استفاده کنند. کاربران توسط این لباس می‌توانند اجسامی تا وزن ۱۰ کیلوگرم را به راحتی برداشته و حمل کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: