کد خبر: ۱۶۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۶ - ۳۰ تير ۱۳۹۸
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به افزایش تعداد استارتاپ‌ها نسبت به سال گذشته گفت: انتقادی که در حوزه استارتاپ‌ها وجود دارد در زمینه کارهای تکراری است، در این راستا معاونت علمی برای جلوگیری از این کار هزاران ایده در حوزه‌های مختلف به شتابدهنده‌ها معرفی کرده است.
سورنا ستاری روز یکشنبه در حاشیه بازدید از بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ در جمع خبرنگاران با اشاره به استقبال عموم جامعه از زیست‌بوم فناوری ایجاد شده در کشور افزود: ما استارتاپ‌ها را فقط در حوزه ICT نداریم بلکه در سایر حوزه‌ها نیز فعال هستند به طوری که صبح امروز یکی دیگر از شتابدهنده حوزه سلامت افتتاح شد.

وی با اشاره به فعالیت‌های این شتابدهنده خاطر نشان کرد: این شتابدهنده با کمک تیم‌های تحقیقاتی خود، حجم وسیعی از کارهای تحقیقاتی در حوزه سلامت انجام داده و در حال حاضر موفق به تجاری‌سازی داروهای تولیدی شده است.
وی با اشاره به توسعه خدمات در حوزه ICT ادامه داد: یکی از انتقاداتی که به ما وارد شده این است که وقتی در حوزه IT ایده‌ای مطرح می‌شود سایر استارتاپ‌ها به آن وارد می‌شوند و ما برای جلوگیری از انجام کارهای تکراری هزاران ایده را معرفی کردیم تا شتابدهنده‌ها در حوزه‌های معرفی شده کار کنند.

ستاری با تاکید بر اینکه استارتاپ‌ها نباید در حوزه‌های تکراری متمرکز شوند، یادآور شد: در حال حاضر اکوسیستم نوآوری که شامل صندوق‌های خطرپذیر، منتورها و شتابدهنده‌ها می‌شود در کشور ایجاد شده است و خوشبختانه هیات دولت از این حرکت جوانان حمایت می‌کند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه مقاومت‌هایی از سوی اقتصاد سنتی و حتی در دولت از این حرکت‌های جدید صورت می‌گیرد، اظهار کرد: با تعامل می‌توان این چالش را مرتفع کرد چرا که همه فهمیده‌اند که آینده اقتصاد کشور در دست این جوانان و نوع حرکت آنها در اقتصاد است.

رییس بنیاد ملی نخبگان تعداد شتابدهنده‌های کشور را بالغ بر ۱۰۰ شتابدهنده ذکر کرد و ادامه داد: تعداد استارتاپ‌ها نسبت به سال گذشته افزایش داشته است ضمن آنکه تنوع در ایده‌ها نیز مشاهده می‌شود.

وی تاکید کرد: مهمترین بخش این فعالیت‌ها آن است که استارتاپ‌ها در میان مردم غریبه نیستند.
ستاری در خصوص چالش‌های موجود در زمینه صدور مجوزها برای استارتاپ‌ها، این نوع برخورد را ناشی از تقابل اقتصاد سنتی و مدرن دانست و خاطر نشان کرد: ما اقداماتی در هیات دولت انجام داده‌ایم که مانع تعطیلی استارتاپ‌ها شده است.

به گفته وی از سوی سازمان‌های مختلف از استارتاپ‌ها به عناوین و دلایل متعدد شکایت می‌شد که با اقدامات انجام شده این فرآیند کنترل شده است.
وی بحث اخذ مجوزها را بحث اقتصاد سنتی توصیف کرد و گفت: ولی این چالش با جریاناتی که در کشور رخ داده قابل حل است، در حال حاضر ۲۳ هزار استارتاپ در کشور ایجاد شده و بیش از ۴۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان فعال هستند.

بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ، بزرگ‌ترین نمایشگاه فناورانه کشور روز پنجشنبه، ۲۷ تیرماه با حضور وزیران ارتباطات ایران، روسیه، جمهوری آذربایجان و ترکیه با شعار «آینده بهتر» در نمایشگاه بین‌المللی تهران گشایش یافت.
این نمایشگاه که با شعار «آینده بهتر» آغاز به کار کرده است بخش‌هایی مانند الکام استارز، الکام تایکز، الکام ترندز و الکام گیمز را در خود جای داده و بخشی نیز ویژه توان‌یاب‌ها دارد.
برای مهمانان خارجی و داخلی بخشی به عنوان سفرهای الکامپی (الکامپ تور) طراحی شده تا علاقه‌مندان بتوانند با ثبت‌نام در این تورها، از نمایشگاه به شکل ویژه بازدید کنند.
همچنین با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای تاجران و سرمایه‌گذاران خارجی که قصد بازدید یا حضور در نمایشگاه دارند تسهیلاتی در نظر گرفته شده تا حضورشان در کشور بدون مشکل انجام شود.
نمایشگاه الکامپ تا یکشنبه، ۳۰ تیر در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران دایر است و در انتهای این نمایشگاه به کارآفرین برتر، توانیاب برتر، برترین شرکتی که در حوزه مسئولیت اجتماعی فعالیت کرده و بهترین غرفه جوایزی تعلق خواهد گرفت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: