کد خبر: ۱۶۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۳ - ۳۰ تير ۱۳۹۸
بررسی‌های جدید اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) حاکی از آن است که در حال حاضر بیش از ۲۸ هزار گونه در معرض خطر قرار دارند.
طبق "لیست قرمز گونه‌های در معرض خطر" که توسط اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) جمع‌آوری شده بیش از ۲۸ هزار گونه در سراسر جهان با تهدید روبرو هستند. در این فهرست خطر انقراضِ حدود ۱۰۶ هزار گونه ارزیابی شده که بیش از یک چهارم از آن‌ها در خطر جدی هستند.

برآوردهای اخیر حاکی از آن است که حدود یک میلیون گونه با خطر انقراض روبرو هستند و این درحالیست که این آمار بر اساس تخمین بوده و اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت برای اعلام ارزیابی‌های خود از خطر انقراض گونه‌های جانوری و گیاهی از معیارهای دقیق استفاده می‌کند.

در جدیدترین لیست قرمز گونه‌های در معرض خطر آمده است: ۱۰۵ هزار و ۷۳۲ گونه که پیش از این خطری آن‌ها را تهدید نمی‌کرده اکنون در گروه گونه‌های در معرض انقراض قرار گرفته‌اند. همچنین مجموع تعداد گونه‌های در معرض تهدید ۲۸ هزار و ۳۳۸ مورد گزارش شده و انقراض ۸۷۳ گونه از سال ۱۵۰۰ گزارش شده‌ است.

این رقم در مقایسه با آمار منتشر شده از احتمال انقراض یک میلیون گونه ناچیز است اما تنها حدود یک درصد از حیوانات، قارچ‌ها و گیاهان در جهان در لیست قرمز اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت به طور رسمی ارزیابی شده‌اند. هرچه گونه‌های بیشتری ارزیابی شوند تعداد گونه‌های در معرض انقراض نیز افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش ساینس الرت، به فهرست جدید بیش از ۷۰۰۰ گونه از سراسر جهان افزوده شده‌ است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: