کد خبر: ۱۶۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۲ - ۳۰ تير ۱۳۹۸
ناسا، امکان دیدن تصویر سه‌بعدی از نخستین نمونه سنگ به دست آمده از ماه را در تلفن همراه فراهم کرده است.
به نقل از تک‌کرانچ، ناسا به مناسبت پنجاهمین سالگرد ماموریت "آپولو11" (Apollo 11)، امکان دیدن نخستین نمونه سنگ‌های ماه را در تلفن همراه هوشمند فراهم کرده است. بخش پژوهش و اکتشاف ناسا، مدل جامعی از نخستین نمونه سنگ و خاک ماه منتشر کرده که طی سفر به ماه توسط "نیل آرمسترانگ" (Neil Armstrong) جمع‌آوری شده است.

کاربران می‌توانند این سنگ را در تلفن همراه خود ببینند و از آنجا که این برنامه، به قابلیت نمایش سه‌بعدی مجهز است، امکان دیدن تصویر بهتری از آن وجود دارد.

این نرم‌افزار، اطلاعات جامعی در مورد سنگ برای کاربر به نمایش می‌گذارد. به گفته ناسا، این برنامه، بخشی از تلاش‌هایی است که در راستای ارائه مجموعه‌ای از نمونه‌ سنگ‌های ماه و شهاب‌سنگ‌ فرود آمده در قطب جنوب صورت می‌گیرند و امکان پژوهش و مطالعه بیشتر را فراهم می‌کنند.

مدل‌های سه‌بعدی، با استفاده از عکاسی بسیار واضح ایجاد می‌شوند که تصاویری را از 240 زاویه متفاوت و در واحد مگاپیکسل، از نمونه‌های واقعی ثبت می‌کند.
این نرم‌افزار در آغاز کار، بینش رایانه‌ای را به کار می‌برد تا اندازه دقیق تصویر و درستی اطلاعات را تضمین کند و سپس، فرآیندی را به کار می‌برد که در آن برای عکسبرداری، از اشعه ایکس استفاده می‌شود تا محصول نهایی، کاملا دقیق باشد.

همچنین، ناسا قصد دارد درهای آزمایشگاه نمونه سنگ‌های به دست آمده از ماه را برای نخستین بار به روی زمین‌شناسان باز کند تا آنها بتوانند این سنگ‌ها را از نزدیک مورد بررسی قرار دهند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: