کد خبر: ۱۶۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۶ - ۳۰ تير ۱۳۹۸
‌معاون علمی‌وفناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه سالانه ۶۰۰ میلیون دلار مواد موثره دارویی در حوزه انسانی به کشور وارد می‌شود، گفت: با پروژه‌هایی که در حال پیاده شدن است، می‌توانیم ۸۰ تا ۹۰ درصد این مواد را در داخل تولید کنیم.
 سورنا ستاری امروز یکشنبه ۳۰ تیرماه در حاشیه بازدید از یک شرکت دانش‌بنیان در حوزه دارویی در گرمدره، اظهار کرد: بازدیدهای ما از استان البرز  به خاطر وجود شرکت‌های دانش‌بنیان زیاد است و امروز هم بازدیدی در حوزه دارویی صورت گرفت.

ستاری ادامه داد: یکی از کارهای بزرگی که در آینده نتایج آن بیرون می‌آید، اتفاقی است که در زمینه شتاب دهنده‌های حوزه بیوتکنولوژی رخ داده و جوانانی که در حوزه داروهای انسانی و حیوانی و واکسن‌های مربوطه دارای ایده هستند و می‌توانند بعد از مدتی شرکت خود را داشته باشند و سرمایه‌گذار پیدا کرده و تولیدکننده شوند.

وی خاطرنشان کرد: ما برنامه خاصی برای مقابله با تحریم به خصوص در بحث بیوتکنولوژی داریم و به‌زودی عدد قابل توجهی از حمایت‌ها را بر حوزه داروها و واکسن‌های دام و طیور متمرکز می‌کنیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اضافه کرد: در حال حاضر اکوسیستم مناسبی در این حوزه درست شده است و اگرچه در بیوتکنولوژی قدرت اول منطقه هستیم و شرکت‌های فوق‌العاده‌ای داریم، ولی امیدواریم که این حرکت جدید در حوزه دام و طیور بتواند وابستگی کشور را در داروها و واکسن‌های مربوطه جبران کند.

وی با بیان اینکه بحث‌های مربوط به پروبیوتیک‌ها از برنامه‌های جدی ماست که از سال گذشته شروع شده است، افزود: نتایج آن به‌زودی مشخص می‌شود.

ستاری در پایان با اشاره به رونمایی از هشت محصول جدید در حوزه مواد موثره دارویی در بازدید امروز، گفت: حمایت ما در حوزه بیوتکنولوژی جدی‌ است، چون سالانه ۶۰۰ میلیون دلار واردات مواد موثره دارویی فقط در حوزه انسانی داریم و با پروژه‌هایی که در حال پیاده شدن است، ۸۰ تا ۹۰ درصد آن را می‌توانیم در داخل کشور تولید کنیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: