کد خبر: ۱۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۵
رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور از پایان طرح نوروزی پلیس در جاده‌های کشور خبر داد.
پایان طرح نوروزی در جاده‌ها/ اعلام ساعات پرتصادف

سرهنگ رحمانی با اعلام پایان طرح نوروزی پلیس در جاده‌های کشور گفت: از روز 25 اسفندماه سال گذشته طرح نوروزی پلیس راه با همکاری دیگر دستگاه‌های امدادی و خدماتی در سراسر کشور اجرا شد و سرانجام این عملیات که بیش از نیم میلیون نفر در آن فعالیت داشتند امروز به پایان رسید.

وی با اشاره به آمارهای حوادث این طرح نوروزی، اظهار کرد: از آغاز اجرای طرح تا پایان روز 14 فروردین ماه 403 فقره تصادف فوتی در کشور رخ داد که این میزان نسبت به نوروز سال قبل کاهشی پنج درصدی را نشان می‌دهد، کشته‌های سر صحنه تصادفات نیز با کاهشی پنج درصدی رو به رو بود.

وی همچنین از وقوع 6138 فقره تصادف جرحی در نوروز امسال خبر داد و گفت: تصادفات حرجی در مقایسه با نوروز سال گذشته پنج درصد افزایش داشت و شمار مجروحان نیز افزایشی دو درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه تصادفات خسارتی در جاده‌های کشور در نوروز امسال 11 درصد کاهش داشت، افزود:‌ البته با اقدامات انجام شده و همچنین همکاری رانندگان شدت تصادفات در نوروز امسال کاهش داشت. در این مدت 49.2 درصد از تصادفات فوتی و جرحی منجر به واژگونی خودروها شده است، عدم توجه به جلو با 32.5 درصد، سبقت غیرمجاز با 23.7 درصد، عدم رعایت سرعت مطمئنه با 22.4 درصد و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه با هشت درصد مهمترین علل تصادفات نوروزی بوده‌اند.

شایعترین تخلفات رانندگی در نوروز
وی با تاکید بر این که 37.7 درصد از تصادفات نوروزی در ساعات 18 تا 24 رخ داده است افزود: پس از آن بیشترین حوادث مربوط به ساعات 12 تا 18 بوده است. حدود 20 درصد تخلفات ثبت شده مربوط به سرعت غیرمجاز بوده است و در عین حال عدم استفاده از کمربند سرنشینان جلو یا عقب و صحبت با تلفن همراه نیز با 20 درصد دیگر تخلفات شایع در نوروز بوده است.

رحمانی تاکید کرد: 51.9 درصد تصادفات نوروز امسال تا 30 کیلومتری شهرها رخ داده و مابقی در خارج از این محدوده بوده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: