کد خبر: ۱۵۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۶ - ۲۶ تير ۱۳۹۸
چک‌های مبادله شده در خرداد ماه سال جاری همانند فروردین ماه نسبت به ماه قبل خود کاهش یافته، به نحوی که ارزش و تعداد آن به ترتیب افت 15.1 درصدی و 9.2 درصدی داشته است.

به گزارش قلم، در سه ماهی که از سال جاری به پایان رسیده، در دو ماه فروردین و خرداد تعداد و ارزش چک‌ها نسبت به ماه قبل کاهشی بوده و در اردیبهشت ماه این آمارها مثبت بوده است.

تعداد چک‌هایی که در خرداد ماه سال جاری در سطح کشور مبادله شده با ۶٫۵ میلیون فقره به ارزش ۸۴٫۲ هزار میلیارد تومان، نسبت به ماه قبل کاهش داشته است؛ به نحوی که از نظر تعداد افت ۹٫۲ درصدی و از نظر ارزش افت ۱۵٫۱ درصدی داشته است.

براساس داده‌های منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران، ۹۰٫۶ درصد از کل تعداد چک‌ها معادل ۵٫۹ میلیون فقره به ارزش ۷۴٫۸ هزار میلیارد تومان وصول شده که از نظر تعداد و مبلغ نسبت به اردیبشهت ماه به ترتیب افت ۹٫۵ درصد و ۱۶٫۷ درصدی داشته است.

از این میزان ۶۱۷ هزار فقره به ارزش ۹٫۴ هزار میلیارد تومان برگشت داده شده که از نظر تعداد کاهش ۶٫۱ درصدی و از نظر مبلغ کاهش ۱٫۲ درصدی را رقم زده است.

سه استان تهران، خراسان رضوی و اصفهان به ترتیب با ۵۲٫۳ درصد، شش درصد و ۵٫۹ درصدی معادل ۶۴٫۲ درصد از ارزش چک‌های مبادله شده در خرداد ماه را به خود اختصاص داده‌اند.

بیشترین تعداد چک وصولی در استان گیلان با ۹۲٫۹ درصد و کمترین در استان کهگیلویه و بویراحمد با ۸۴٫۵ درصد بوده است.

بیشترین نسبت ارزش چک‌های برگشتی در کل ارزش چک‌ها در استان کردستان با ۱۶٫۵ درصد و کمترین نسبت ارزش در استان کهگیلویه و بویراحمد با ۶٫۴ درصدی بوده است.

منبع: تجارت‌نیوز

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: