کد خبر: ۱۵۹۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۳ - ۲۶ تير ۱۳۹۸
رئیس بنیاد مسکن در تیتر امشب مطرح کرد:
تابش گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ۷۰ هزار واحد مسکونی سیل زده تخصیص داده شده که ۱۲۰۰ میلیارد تومان از آن عقد قرار داد شده است.
به گزارش قلم، علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن در برنامه تیتر امشب درباره وضعیت تسهیلات در مناطق سیل زده  گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ۷۰ هزار واحد مسکونی سیل زده تخصیص داده شده است که ۱۲۰۰ میلیارد تومان از آن عقد قرار داد شده است.

تابش افزود: بیشتر این مقدار اعتبار بین ۶ استان مهم تقسیم شده و بقیه به ۱۵ استان دیگر اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: بانک‌ها به سرعت کار را انجام می‌دهند و قسمت دوم وام نیز به مبلغ ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار در دولت تصویب شده است.

رئیس بنیاد مسکن گفت: تسهیلات در اختیار مردم قرار گرفته کمک‌های بلاعوض نیز در اختیار مردم استان‌های سیل زده قرار گرفته است.

تابش گفت: از حدود ۳۰ هزار واحد احداثی ۲۶ هزار واحد در روستا‌ها هستند که نیاز به پروانه ندارند و با نامه کار آن‌ها انجام می‌شود، اما در شهر‌ها در بیشتر مناطق مشکل پروانه ساخت وجود دارد، اما درصد آن خیلی کم است.

تابش افزود: با هماهنگی وزارت نیرو قرار شد دیواره‌ای برای حفاظت روستا‌ها ساخته شود. محل احداث روستا‌ها مشخص شده است، تعمیراتی‌ها نیز مشخص است.

وی با بیان اینکه روستا‌های بابازید و خرسک در سیل آسیب جدی دیده اند گفت: برای روستای بابازید قرار شده است دیواره‌ای برای جلوگیری از سیل ساخته شود که بازسازی شروع شده است. در طرح هادی نیز اعتباراتی در نظر گرفته شده است. محل روستا‌ها مشخص شده است، اعتبار تعمیراتی‌ها نیز پرداخت شده و در حال پرداخت است.

تابش درباره روستای سیمره گفت: در این روستا پرداخت خسارت نمی‌شود و برای خانه‌ها جانمایی شده است و برای این روستا ۵۰ میلیون تومان به ۱۰ میلیون دیگر کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است که در مجموع ۶۰ میلیون تومان کمک بلاعوض برای ساکنان سیمره در نظر گرفته شده است.

تابش در ادامه افزود: اعتبار مرحله دوم برای خوزستان نیز تامین شده است و نگرانی برای تعمیرات و ساخت و ساز‌ها وجود ندارد و در کنار مردم هستیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: