کد خبر: ۱۵۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۸ - ۲۵ تير ۱۳۹۸
عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی به انعقاد تفاهم‌نامه بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت کار اشاره کرد و گفت: براساس این تفاهم‌نامه در صدد هستیم تا پارک فناوری پردیس ۲ را ایجاد کنیم.
مرتضی لطفی روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از اتاق خبر سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی بيان کرد: با توجه به نیازی که ما داریم و حمایت‌های معاونت‌های علمی و فناوری ریاست جمهوری، این موضوع را اجرایی می‌کنیم.

وی درباره زمان راه‌اندازی این مجموعه نیز گفت: محل پردیس شماره ۲ در واقع در جاده قدیم کرج به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معرفی شده که مورد توافق بوده است و در تلاش هستیم هر چه سریع‌تر این مجموعه را راه‌اندازی کنیم.

عضو هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اعمال تمام معافیت‌های پارک‌های فناوری در این پردیس، تاکید کرد: با توجه به اینکه کارآفرینان در آنجا مستقر می‌شوند، باید یک‌سری امکانات از جمله دسترسی به مترو و امکانات ترددی فراهم شود که پیگیر این موضوعات هم هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فقط کارآفرینان حوزه تأمین اجتماعی در این پارک مستقر می‌شوند؟ گفت: کارآفرینان می‌توانند در هر زمینه فعال باشند، با توجه به اینکه فلسفه و ماهیت کاری تأمین اجتماعی، حمایت از تمام کارکنان و کارگران در بخش‌های کارآفرینی، صنعت و خلاقیت است، کارآفرینان می‌توانند در این مجموعه فعال باشند.

عضو هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی بیان داشت: اولویت ما استفاده از توان استارتاپ‌ها و فناوری‌های خلاق که هم در حوزه اقتصاد و هم حوزه خدماتی خودشان اشتغال دارند، هست و منافع این کار هم در حوزه کارآفرینی و هم در حوزه حمایت از استارتاپ‌ها خواهد بود.

وی بیان داشت: با توجه به الزامی که در حوزه اشتغال، کارآفرینی و حتی در حوزه ارائه خدمات نوین به بیمه‌گرها وجود دارد، تفاهم‌نامه‌ای بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت کار منعقد و قرار شد با استفاده از تجربیاتی که در حوزه فناوری به عنوان یک ضرورت در حوزه ارائه خدمات تأمین اجتماعی مطرح است، بتوانیم همکاری نزدیکی در این زمینه‌ها داشته باشیم.

لطفی، تأمین اجتماعی را در همه کشورها به عنوان محور توسعه اعلام کرد و گفت: همه خدمات رفاهی که از تأمین اجتماعی ارائه می‌شود باید برآیندش رشد و توسعه اقتصادی و انسجام اجتماعی باشد که امیدواریم با اینگونه همکاری‌ها بتوانیم این موضوعات را به پیش ببریم.

وی ادامه داد: سازمان اجتماعی هم در دوره ریاست قبلی و هم در دوره ریاست فعلی معتقد به این‌گونه موضوعات است و امیدواریم در قالب استارتاپ‌ها و استفاده از فناوری‌ها در راستای ارائه خدمات مطلوب و توسعه کشور با حمایت سازمان تأمین و وزارت کار بتوانیم اقدامات ارزشمندی انجام دهیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: