کد خبر: ۱۵۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۳ - ۲۵ تير ۱۳۹۸
سرپرست سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد:
سرپرست سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد بر بکارگیری عنصر زمان در انتشار فراخوان جشنواره خانه بهار 99 و ارائه کیفی‌تر آثار تاکید کرد.
به گزارش قلم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمد محسن مصحفی با بیان این مطلب در نشست خبری سومین جشنواره هنرهای شهری مشهد «خانه بهار 99» که در محل خانه هنرمندان برگزار شد، اظهار کرد: امسال فراخوان جشنواره زودتر از سال‌های قبل منتشر می‌شود، چرا که زمان مهم‌ترین عنصر در این زمینه محسوب می‌گردد. با این کار زمان بیشتری در خدمت هنرمندان قرار می‌گیرد و پروسه طولانی‌تر فراهم می‌شود تا آثار در سطح شهر نصب شود.
وی با تاکید بر اینکه این مهم به انتخاب آثار بهتر کمک می‌کند، بیان کرد: در هفته‌های آخر سال با سرعت کار فراخوان، سفارش و نصب انجام می‌شد که این سرعت و فشردگی، دقت را کاهش می‌داد پس با هدف غلبه بر این موضوع فراخوان سال 99 حتی 5 ماه زودتر از سال گذشته منتشر می‌شود.
سرپرست سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد به برپایی کارگاه‌های ایده‌پردازی برای هنرمندان در سطح شهر اشاره کرد و اظهار داشت: این مهم با هدف ارتقاء کیفیت و محتوی آثار صورت می‌گیرد.
مصحفی به انتشار فراخوان به صورت مشترک با سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد اشاره کرد و توضیح داد: این امر بر عدم هماهنگی سال‌های گذشته غلبه می‌کند و انسجام بیشتری به لحاظ هنری و نصب المان‌ها ایجاد می‌کند. در عین حال از موازی کاری‌ها پرهیز می‌شود.
وی با اشاره به اینکه بخش دانشجویی نیز از دیگر بخش‌های این جشنواره است، گفت: تلاش‌هایی در این زمینه طی سال گذشته صورت گرفته اما ایده‌های بهار 99 قطعا متفاوت از سال‌های قبل خواهد بود و از ظرفیت دانشگاهی و هنری استفاده جدی‌تری خواهیم داشت.
سرپرست سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد در خصوص بازار هنر شهری نیز توضیح داد: تلاش می‌شود آثاری که از هنرمندان به دستمان می‌رسد اما به هر دلیل ممکن است اجرایی نشود و در عین حال قابلیت‌های هنری را دارا است، به شهرداری‌های سایر شهرهای کشور معرفی شوند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: