کد خبر: ۱۵۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۸ - ۲۵ تير ۱۳۹۸
رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار در وزارت اقتصاد از عملیاتی شدن دریافت آنی مالیات نقل و انتقال املاک در نیمه اول مرداد خبر داد.

به گزارش قلم، علی فیروزی در خصوص تسهیل در اخذ مالیات نقل و انتقال املاک و اجرا در هزار دفترخانه، اظهار کرد: عملیات مربوط به دریافت آنی مالیات نقل و انتقال املاک از سوی دو سازمان امور مالیاتی و ثبت اسناد و املاک انجام می‌شود و مجری پروژه این دو دستگاه هستند.

وی افزود: وزارت اقتصاد به عنوان هماهنگ کننده پروژه، نامه مربوط به دریافت آنی مالیات نقل و انتقال املاک را به متولیان ارسال کرده است.

رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد ادامه داد: اما با توجه به تغییری که در ریاست سازمان امور مالیاتی صورت گرفت، عملیات مربوطه مدتی طول خواهد کشید.

وی گفت: البته تمام سعی ما این است که در نیمه اول مرداد ماه این کار انجام شود ولی باز هم نمی‌توان به صورت قطعی چیزی گفت.

فیروزی تصریح کرد: در حال حاضر زمانی که متقاضی برای نقل و انتقال ملک به دفترخانه می‌رود، باید حداقل سه بار به سازمان امور مالیاتی برای انجام امور مربوط به مالیات نقل و انتقال مراجعه کند که در صورت انجام عملیات آنی، مراجعه افراد به سازمان امور مالیاتی حذف و تمام کارها در دفترخانه انجام می‌شود به این صورت که از روی کد عوارض شهرداری، ملک مشخص و مالیات محاسبه می‌شود و در دفترخانه مفاصا حساب ارائه می‌گردد. البته در فاز نخست این اقدام در شهر تهران انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: این نوع اقدامات مردم را از درگیر شدن با کارشناس و دستگاه‌های دولتی و … رها می‌کند و به تبع آن ادراک فساد سازمانی را نیز پایین می‌آورد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: