کد خبر: ۱۵۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۶ - ۲۴ تير ۱۳۹۸
یکی از شرکت‌های حامی مالی تیم ملی فوتبال زنان آمریکا، تصمیم گرفت تا اعضای این تیم را در مبارزه‌شان برای برابری درآمد حمایت کرده و در این راستا به هر کدام از آنان ۲۳ هزار دلار هدیه داد.
شرکت «پراکتر اند گمبل» گفته است که در راستای کمک به پر شدن شکاف دستمزدی بازیکنان فوتبال زنان آمریکا، به هر کدام از آنان مبلغ ۲۳ هزار دلار (مجموع ۵۲۹ هزار دلار) اهدا خواهد کرد.

این شرکت با اجاره کردن یک صفحه کامل تبلیغاتی در روزنامه نیویورک تایمز، فدراسیون فوتبال آمریکا را ترغیب کرد تا پیش از اتفاق نظر جامعه در خصوص این موضوع، موضع درستی اتخاذ کند.

در این صفحه تبلیغاتی می‌خوانیم: بیایید از این لحظه باشکوه برای جلو راندن ورزش زنان استفاده کنیم؛ از فدراسیون فوتبال آمریکا می‌خواهیم تا پرچمدار این جنبش شده و نابرابری درآمدی جنسیتی را یک بار برای همیشه پایان دهد.

۲۸ نفر از اعضای تیم ملی فوتبال زنان آمریکا در ماه مارس با تشکیل پرونده‌ای مرتبط با تبعیض جنسیتی و تسلیم آن به دادگاه، از فدراسیون فوتبال این کشور شکایت کردند؛ آنان در این پرونده حقوقی مدعی شدند که فدراسیون فوتبال آمریکا به اعضای تیم ملی فوتبال زنان دستمزد کمتری نسبت به اعضای تیم مردان پرداخت می‌کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: