کد خبر: ۱۵۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۲۴ تير ۱۳۹۸
رییس اداره حفاظت محیط زیست دشت آزادگان با اشاره به آتش سوزی در ۱۰ هکتار از جنگل های منطقه حفاظت شده میشداغ در این شهرستان گفت: آتش سوزی در این منطقه بامداد روز دوشنبه مهار شد.
علیرضا ریشهری روز دوشنبه بیان کرد: آتش سوزی در جنگل‌های منطقه حفاظت شده میشداغ (مشداخ) از ساعت ۱۸ دیروز آغاز و کار مهار آن تا ساعت یک بامداد امروز ادامه داشت.

وی با بیان اینکه این جنگل شامل درختان دست کاشت کهور است، افزود: دلیل دقیق آتش سوزی هنوز مشخص نیست اما بعید است که عوامل طبیعی باعث این حادثه شده باشد و به نظر می‌رسد که عوامل انسانی (اعم از وجود شیشه یا ته سیگار یا آتش خاموش نشده) سبب آتش سوزی شده باشد.

به گفته وی با توجه به اینکه جنگل میشداغ طبیعت ماسه‌ای دارد، امکان تردد خودروهای آتش نشانی در آن نیست.

ریشهری بیان کرد: این نخستین آتش سوزی امسال در منطقه حفاظت شده میشداغ است، پارسال در این منطقه آتش سوزی رخ نداد اما دو سال پیش شاهد آتش سوزی در منطقه بودیم.
وی اضافه کرد: علاوه بر محیط بان های محیط زیست، منابع طبیعی، هلال احمر، فرمانداری و ارتش در مهار آتش همکاری کردند.

وی خواستار تجهیز شهرستان دشت آزادگان به امکانات مهار آتش شد و گفت: محیط زیست این شهرستان هیچ‌گونه امکاناتی از قبیل خودروی مناسب و یا حتی تراکتور برای حمل آب و مهار آتش ندارد، به همین دلیل به ستاد بحران شهرستان اعلام کردیم که نیازهایی همچون تراکتور، پمپ آب و مخازن سیار برای آتش نشانی تامین شود.

میشداغ (به زبان محلی مشداخ) یکی از مناطق کویری منحصر بفرد با وسعت ۶۰ هزار هکتار در غرب خوزستان بین شهرهای بستان و عبدالخان در شهرستان دشت آزادگان (منطقه مرزی فکه) قرار دارد که از سال ۹۰ به منطقه حفاظت شده ارتقا یافت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: